Vardagsbetraktelser

Grattis i efterskott på namnsdagen Malin, medan jag kommer ihåg det. Det är inte så lätt när man inte har en svensk almanacka.

Jag spelade min sista match för året idag. Vi förlorade, det var inte så mycket mer att säga om det. En av våra anfallare försökte sig entusiastiskt på att reducera med ett Maradona-mål (fast sämre), men domaren gick inte på det och tog upp det gula kortet. På onsdag kväll är det match igen (borta), men jag står över p.g.a. redovisning och tenta hela följande dag, samt tenta på fredag morgon. Tre tentor på fem dagar, det ska bli intressant. Alla muntliga: två på italienska och en på engelska.

Ibland är det bra med småsyskon. Häromdagen fick jag friska upp matematikkunskaperna för att hjälpa Rasmus med differentialekvationer. Det satt långt bak i minnet, men till slut kom jag fram till att den allmänna lösningen till y''(x) + y'(x) - 2y(x) = 1   är   y = C·exp(-2x) + D·exp(x) - ½   (naturligtvis).

Tidigare har det varit lite vanskligt att gå barfota i köket här, men nu är det helt otänkbart. Alper och Husam har moppat golvet, men det har bara gjort att det har gått från smutsigare än gatan till att bara vara jättesmutsigt (och fortfarande smutsigare än vissa gator i Bologna). Vanessas (alltså tjejen från Australien) pojkvän kommer hit nästa vecka, så hon kommer förmodligen moppa golvet en gång till, för att slippa skämmas. Turkarna drar samtidigt till Barcelona några dagar, vilket innebär att det kommer att få förbli rent ett tag. Däremot vill jag inte tänka på hur det kan komma att se ut när jag återvänder efter jullovet. Smuts. Smuts (framåt slutet av klippet).

Nätverket här är fruktansvärt besvärligt. Jag har loggats ut säkert åtta nio tio gånger på två timmar. Suck.

En ljusglimt i tillvaron är att det är endast en vecka kvar tills jag får träffa Amanda. 2<3

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Mm och idag ännu mindre, 6 dagar helt fantastiskt. Längtar till den 6e pga att jag är så förbannat nyfiken :)

Puss <3

2009-12-13 @ 22:30:58
Postat av: Marcus

Ja, men du får snällt vänta =)

Puss 2<3

2009-12-13 @ 22:39:49
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0