Tentamina

Hela dagen i morgon kommer att ägnas åt majonnäs. Eller, rättare sagt, majonnäskursen, även känd som Costruzione di Macchine Automatiche e Robot. På förmiddagen ska alla grupper presentera sina senaste projekt (i mitt fall snusmaskinen), på eftermiddagen ska var och en göra en muntlig tentamen med professorn och på kvällen ska allesammans äta middag ihop. Jag känner mig ganska säker inför tentan, även om jag är ganska irriterad på den grupp som skrivit en 95 sidor lång rapport på sin del av majonnäsproduktionen. Visserligen inte 95 sidor text, utan ganska mycket bilder på gamla livsmedelspackningsmaskiner, men en väldigt ostrukturerad och mållös rapport. Min grupps rapport är på 15 sidor, som jämförelse.

På fredag morgon är det dags för den sista tentan innan jullovet. Jag hoppas åtminstone att jag får göra den då. Professorn i kompositmaterial är lite vag och frånvarande när man försöker prata med honom, så jag har fått jobba ganska hårt för att få den här tentatiden. Ordinarie tid är på måndag, men då har jag vissa svårigheter att vara här. Han har tentor i en annan kurs samma dag, så han har ojat sig väldigt mycket över det. Jag ska i varje fall vara där halv nio på morgonen och förhoppningsvis hinna tentera innan den andra gruppen kommer klockan nio.

Jag tror att det mesta ska vara klart för att lämna det här stället en månad: jag har tvättat, betat av alla färska livsmedel som inte kommer att gå åt i morgon, dammsugit rummet, provpackat väskan... ja, det är bara tentorna kvar, sen är jag på väg hem!

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Båda två får slita i morrn men sen på lördag får vi våran belöning :)

2009-12-16 @ 21:34:38
Postat av: Marcus

Ja, julklappar =) Fast det är förstås ännu bättre att vi får träffa varann =)

2009-12-16 @ 23:00:52
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

Känner mig stolt över tentan, gjorde allt jag kunde och svarade på allt men missade väl lite små delar så hoppas på att det bara var små delar :) Kanske kommer in sent ikväll för jag ska på kalas, William 1 år. Älskar dig massa babe ...2 dagar kvar!!!

2009-12-17 @ 13:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0