Hembesök

I morgon Runtuna! Det ska faktiskt bli skönt att komma ifrån den här lägenheten ett tag. Jag trivs bra i Bologna, men jag känner mig inte riktigt hemma i lägenheten. Turkarna flyttar dock i slutet av januari, så jag överlever nog. Det är väl ingen hemlighet att det är de som är mest besvärliga i mina ögon. Det är diskberg i köket varje dag, tvättmedel i sköljmedelsfacket, sopor till oändligheten och bruna fläckar under toaringen (?!). Igår väcktes jag av min rumskamrats klocka fem gånger, innan jag till slut gick upp före honom trots att jag hade sovmorgon. I morse dracks min juice upp av någon annan. Jag är inte gjord för att bo i kollektiv.

Det blir en extra lång och tidig helg tack vare att torsdagens lektion är flyttad till fredag eftermiddag och jag är borta härifrån fredag till måndag. Idag har jag ändå gjort lite skolarbete; jag har analyserat fel på snuspackningsmaskinen i excel. Lagom roligt arbete, men det blev ganska kort eftersom mina fel förekom sammanlagt åtta gånger på en vecka (vissa fel förekom över hundra gånger).

Snart ska jag iväg och träna, förhoppningsvis på fotbollsplanen. I tisdags var vi på stadion och sprang igen. Vi sprang lite färre varv den här gången, så jag sprang hem också.

25 ½ timme kvar till landning.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Längtar så jag nästan spricker <3

Lovar att den anda du behöver bo med sen resten av ditt liv är med mig och vår egna lilla familj :) Vårat eget kollektiv, det kommer bli mkt bättre <3

2009-11-12 @ 19:21:00
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0