Studiedag

Flygstrejken tog slut ganska fort, så jag antar att mina föräldrar är i Thailand nu. Själv har jag aldrig riktigt varit utanför Europa, men det hinns med i framtiden. Just nu har jag det bra där jag är. Cioccoshow är det bästa som har hänt den här stan sen Amanda var här. Idag har jag lagt alldeles för mycket pengar på tre chokladpraliner och en massiv chokladkokosbulle, men det går ju inte att låta bli. Man måste passa på när tillfälle ges. Jag tar och lägger in lite fler bilder på arrangemanget, bara för att jag har så många. Det finns lite ost och korv där också förresten, tvärtemot vad jag sa igår. Det är bara det att de är gjorda av choklad.



Dagens bild var annars den här på en talare vid torgets "Speakers corner". Jag lyssnade inte så noga på vad han/hon sa, jag blev nog lite distraherad av att personen i fråga var en medelålders transvestit. Ibland kan man inte hjälpa att man är ytlig.



Egentligen var jag vid torget för att låna böcker och plugga på biblioteket. Det gick bra det också, jag har avverkat valda delar av de första 400 sidorna i Macchine 3 (om turbiner, värmeväxlare och annat spännande). Lånandet blev om möjligt en ännu större succé; jag fick med mig två CD med de utmärkta italienska sångarna Luciano Ligabue och Enrico Ruggeri, två Asterixalbum och filmen Pomi d'ottone e manici di scopa. Ringer det ingen klocka? Nej, det är inte Ringaren i Notre Dame, men jag funderade på den också. Det är den gamla klassikern Sängknoppar och kvastskaft, innehållande djurens fotbollsmatch. Mmm... nostalgi.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Mm vad gott med choklad, vill ha dig och den här =)

2009-11-19 @ 19:16:22
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0