Bio

Jag har köpt en ny rakhyvel. Det var verkligen på tiden. Jag vill inte avslöja hur gammal den förra var, men jag kan säga så mycket som att det var en Mach 3 (av det där kända märket som Henry Handbollsspelaren har gjort reklam för). Det var ett tag sen de gjorde såna, om jag inte misstar mig. Nu blev det en Fusion, med fem blad i stället för tre. Svårt att säga om det berodde på det eller att den gamla var så välbegagnad, men skillnaden var enormt stor (som Glenn Strömberg skulle ha sagt). Nu kanske jag slipper se ut så här igen:



Amanda jobbade sent ikväll och ska upp tidigt i morgon bitti, så jag fick nöja mig med att gå på bio, i min ensamhet. Den originalspråkstrogna biografen Chaplin skulle denna afton visa A Christmas Carol med Jim Carrey, men den utgick till förmån för The Imaginarium of Doctor Parnassus. Ni vet, den framlidne Heath Ledgers sista film. Trots att Ledger gick bort under inspelningen hade filmteamet fått till det riktigt bra, man kunde nästan tro att det var meningen att Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell skulle göra varsin del av hans roll. Det var en galen och fantasifull historia, precis som man kunde vänta sig av regissören Terry Gilliam, känd från Monty Python. Jag ska inte avslöja för mycket, men jag tyckte att jag skymtade Peter Stormare i en liten roll framåt slutet (jag har emellertid inte hittat belägg för detta, men det var en väldigt liten roll). Två svenska tjejer var på bion också, jag hörde dem prata med varann. Världen är liten.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

hehe tur att du inte alltid går omkring med toffsar ;)

2009-11-25 @ 08:26:07
Postat av: Marcus

Det gör jag... i smyg!

2009-11-25 @ 19:35:34
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0