Lite lugn och ro

Turkarna har åkt på minisemester igen, så det bör vara lugnt i lägenheten i ett par dagar åtminstone. Jag har passat på att sopa och torka golvet, nu när det kanske kan hålla sig rent ett tag. Enligt vanlig rutin lämnade de ett mindre berg av disk efter sig, samt ett golv som såg ut som Skytte-C efter Vikingaphesten. De hade tydligen stängt av värmen innan de åkte också, australiskan gick här och frös och undrade vad det var för fel. Det kan nog bli något stort av de där killarna. Hänsynslöshet kommer man långt med.

Som jag tidigare konstaterat är serietidningar ett utmärkt sätt att lära sig ett nytt språk. Tyvärr utkommer inte Fantomen mer än en gång i månaden, men jag har hittat något minst lika bra på biblioteket: Asterix. Ni anar inte hur stor nytta jag kommer att ha av att veta vad mistel (vischio) och vildsvin (cinghiale) heter på italienska. Eller kanske inte. Roligt är det i alla fall. Jag har börjat läsa albumen från början och har märkt en marknat skillnad i teckningsstilen mellan de tidiga och de senare äventyren, samt att Idefix inte alls förekommer i början. Högst intressant, vid Teutates!

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Mistlar håller du dig borta ifrån så länge inte jag står under en ;)



Snart kan jag börja räkna ner dagarna tills du kommer, än är det för krånligt att räkna ;)

2009-11-26 @ 23:10:22
Postat av: Knasbubblan

Mistlar håller du dig borta ifrån så länge inte jag står under dom :D



Snart kan jag börja räkna ner tills du kommer men än så länge är det för krångligt att räkna ;)

2009-11-26 @ 23:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0