Tillbaka till avgrunden

Åh nej, ve och fasa, jämmer och elände... Jag ska till Casalecchio i morgon! Förhoppningsvis blir det inte lika illa som förra gången. Vi ska äta middag med fotbollslaget, för lagets sämsta spelare fyller år. Ja, det är alltså för att han fyller år som vi ska äta middag, inte för att han är kass. Trots att laget ligger i botten av Bolognas lägsta amatörserie ("Klåparserien") lyckas den här killen vara flera klasser sämre än alla andra. Han är som Benny Guldfot, fast med fel skor. Man skulle kunna säga att han har dålig motorik. Han springer som en berusad tjej och skjuter som om han hade träskor. Det här är alltså inga överdrifter eller något jag säger för att vara taskig, det är en rättvis beskrivning av en fotbollspelare. De andra kan däremot vara lite taskiga mot honom tycker jag, men han tar det bra. Jag antar att det är en skämtsam nivå på det ändå.

Jag vet inte om detta har nått Sverige, så jag gör ett tillägg till nyhetsrapporten från tidigare: i maj blev en man skjuten med tre skott när han stod och hängde utanför ett café i Napoli. Hela händelsen filmades med övervakningskamera och filmen har nu visats på nationell TV och på tidningarnas websidor. Det råder inga tvivel om att Camorran (den napolitanska maffian) ligger bakom mordet på den inte helt fläckfrie medborgaren Mariano Bacioterracino. Det mest anmärkningsvärda är nog de förbipasserandes reaktion efter dådet, eller snarare deras brist på reaktion. De är väl vana vid sånt där nere.
Det kanske inte var någon vidare nyhet, men när jag först läste om det här fick jag intrycket av att det hade hänt nyligen... Hemskt var det i varje fall.

Casalecchio ja... Usch.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Andreas Kataja

Prova att supa ner den kassa lagkamraten och därefter utrusta honom med träskor inför match... Kanske uppväger problemen.

Sköt dig själv och skit i andra, tycks vara den rätta inställningen i syditalien.

2009-11-06 @ 09:28:53
Postat av: mannndy

:O DU KAN JU INTE HÄNGA UT MAFFIAN DET ÄR EN DÖDSDOM :s NU BLIR JAG SKRAJ

2009-11-06 @ 13:55:53
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Det är ju inte jag som har hittat på att det var maffian, det står i tidningarna. Det som är läskigt är ju att du bor i stan där de sticker ihjäl folk med kniv :P

2009-11-07 @ 00:16:32
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: mannndy

Inte bara staden, jag bor i det området och cyklade där igår kl.00.00 och ikväll med...Men det är ju inte jag som valt att du inte ska vara här och skydda mig ;) hihihi...<3

2009-11-07 @ 16:47:58
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0