Ferrara

För att väga upp den förfasade resan till Casalecchio ikväll var jag i Ferrara idag. Den ene av turkarna gick dessutom och la sig när jag åt frukost, så det verkade som ett bra tillfälle att ge sig ut och se sig om i Emilia-Romagna. Jag visste inte så mycket om Ferrara från början och så här i efterhand är det kanske inte så konstigt att man inte har hört talas om det. Det fanns en katedral, lite statyer och en gammal stadsmur, samt en liten marknad liknande den på Piazza VIII Agosto i Bologna. Ingen Garibaldistaty såg jag, däremot hade de Via Garibaldi som gick rakt genom centrum. Utanför detta centrum var det just inte mycket att se, ungefär lika dött som Parma i söndags. En pizzeria med vedeldad stenugn hittade jag åtminstone, det blev en Quattro stagione som faktiskt inte var så tokig. Jag åt t.o.m. upp champinjonerna.



Visst var Ferrara trevligt, men just denna dag kunde jag inte låta bli att sakna Amandas sällskap. Vi firar ju faktiskt 10 månader idag. Bara en vecka kvar tills vi ses nu. 2<3



A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

:) mm saknade dig med, som alltid. Visst är champisar massa gott?



Puss älskar <3

2009-11-06 @ 19:27:47
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

De var faktiskt inte det minst goda på den pizzan, det var kronärtskockan. Men det var ändå gott som helhet =)

2009-11-07 @ 00:14:28
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0