En studie i inkast

Bortamatch idag i Bazzano, en liten bit utanför stan. På vägen dit passerade vi Casalecchio (urk... eller nej förresten, Urk ligger ju i Nederländerna... usch) och en liten by som hette Muffa, vilket jag tyckte var lite roligt. Till själva matchen då: domaren var väldigt... konsekvent. Och väldigt nitisk. Han tillät inte minsta tillstymmelse till ojusthet, så fort någon tänkte ordet "tackla" blåste han frispark. Hans favoritregel var ändå fel inkast. Vartannat inkast gick över till motståndarlaget. Till och med jag blev avblåst för fel inkast en gång, för första gången på 14 år. Nåväl, han var åtminstone lika noggrann med båda lagen. Slutresultatet blev som vanligt i favör för det andra laget, 1-3. Jag hade ingen toppenmatch, men jag stoppade ändå en hel del anfallsförsök på min kant och kan inte lastas för något av baklängesmålen.

Bologna-Inter pågår just nu på Renato Dall'Ara - om jag någon gång har råkat skriva att matchen skulle spelas i morgon är det fel. I skrivande stund (nu låter jag som en riktigt journalist med en deadline, varför hör aldrig Sportbladet av sig?) är ställningen 1-2, ledning för det på pappret överlägsna bortalaget. En kvart återstår, jag håller tummarna för en mirakulös vändning med kvittering i 89:e minuten och straffmål på övertid.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Tycker synd om er att ni aldrig får vinna :( Ni kanske ska ta in Foppa så vinner ni precis som Modo :)...Fasst kanske mer passande med Zlatan!

2009-11-22 @ 00:50:34
Postat av: Marcus

Eller Henke Larsson =) Och Stefan Holm som tränare!

2009-11-22 @ 15:38:53
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0