Träning på Renato Dall'Ara

För andra gången var fotbollsträningen flyttad från den lilla planen i utkanten av stan till glamourösa Renato Dall'Ara (38 000 sittplatser) och ersatt av löpning. Sex personer dök upp, plus två som kom senare. Inte det roligaste man kan tänka sig. Vi sprang åtminstone inte lika många varv idag som förra gången. Det var bra, för jag hade lite ont i magen. Kanske inte ska äta kall mat så ofta.

Majonnäspresentationerna blev äntligen av idag. Jag är nöjd med min del. Jag ritade den på tavlan, eftersom professorn hade glömt usb-minnet med de scannade skisserna, och förklarade på italienska hur den fungerade. Det var blandade ambitionsnivåer på skissandet för övrigt, en del körde samma presentation som förra gången medan andra hade gjort riktiga ritningar.

Jag har lagt Montalbano åt sidan för ett tag och börjat läsa Dan Browns Crypto (på italienska), som fanns i lägenheten. Montalbano utspelar sig på Sicilien och är skriven på siciliansk dialekt, vilket gör den lite svårläst. Crypto är rena barnboken i jämförelse.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Duktig du är som läser =) Puss <3

2009-11-04 @ 15:00:11
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0