Dagens lista

Idag har det inte hänt något spännande alls egentligen. Skola som vanligt, vi avslutade våra presentationer om majonnäsproduktionen som påbörjades igår (fyra grupper på sex timmar, det var väldigt mycket diskussioner). Träning på den vanliga fotbollsplanen, fortfarande blöt efter fredagens lätta regnväder. Med tanke på hur hårda planerna är här är det inte konstigt att vattnet rinner undan långsamt, jag kan tänka mig att det hade varit risk för vattenplaning om vi hade spelat i lördags.

Jaha, inte så mycket annars alltså... dags för en lista kanske. Amanda hade namnsdag i förrgår, så en namnlista passar väl bra. Grattis i efterskott älskling, jag lovar att komma ihåg det nästa gång! 2<3

Topp 3:
Lustiga dubbelnamn

3. Krösa-Maja
Det låter ju inte klokt. Passar bara på en gammal skvallerkärring.

2. Linus-Ida
Kille eller tjej? Äh, vi tog ett namn av varje för säkerhets skull.

1. Åsa-Nisse
Samma som tvåan, fast ännu konstigare. Vem skulle ta en person på allvar om han/hon hette Åsa-Nisse?


Grattis i efterskott till min lillebror också (som inte heter Amanda, men som också hade namnsdag i söndags).

Kommentarer
Postat av: mannndy

Tack<3

2009-10-27 @ 23:56:59
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: tina

angående dom här namnen så har jag en liten förklaring till dom men det vet du säkert också. Krösa-Maja kallades så för hon plockade lingon (krösa) och sålde. Linus-Ida förmodlingen för hon var Linus Ida. Åsa-Nisse för han bodde på Åsen. Tjoff, tjoff, klart!

2009-10-29 @ 09:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0