Resequiz

Som jag sa igår begav jag mig alltså till (Florens/San Marino/Maranello/Flen) idag. Nattens sömnsvårigheter till trots tog jag mig upp kl. 8:40, åt en snabb frukost och hastade iväg till tågstationen, med viss hjälp av en (strejkbrytande?) buss. Jag hann med lite marginal köpa biljett i automaten och kliva på tåget till (Rimini/Prato/Modena/Gnesta). Jag vilade lite under resan, men läste även några sidor i (Fantomen/Corriere della Sera/min Montalbano-bok/Musse Pigg). Väl framme köpte jag en ny biljett och fortsatte med (buss/färja/ett annat tåg/cykel) mot min slutdestination. Det var kanske inte den bästa dagen att åka till (Florens/San Marino/Maranello/Flen), för det var väldigt (varmt/snöigt/dimmigt/smutsigt), men å andra sidan var det inte så mycket (turister/mygg/tjuvar/hundbajs). Ett givet tidsfördriv var förstås (Vetenskapshistoriska muséet/Ferrarimuséet/Tortyrmuséet/Majonnäsmuséet) och dess stora samling av gamla (bilar/tortyrredskap/vetenskapliga instrument/räkmackor), inte minst sådana med anknytning till (Spanska inkvisitionen/Galileo Galilei/F1-serien/Café Sundsvall).

Staden var ganska (liten/fin/stor/tråkig) med många små butiker. De flesta sålde (klockor/kepsar/skor/fiskleverolja) eller (ost/paraplyer/vapen/knark), men där fanns även (en verkstad/en bordell/ett systembolag/en katt). Jag köpte dock inte så mycket mer än en chokladkaka, men den var inte så fantastiskt god - inte alls som (Marabou/Fazer/Lindt/Eldorado). Eftersom jag var trött åkte jag hem redan (framåt eftermiddagen/kl. 17/efter en kvart/igår). (Bussen/Färjan/Tåget/Cykeln) kom dock fram lite sent p.g.a. (höga vågor/tågrån/trafikstockning/punktering), så jag fick ta ett senare tåg än jag tänkt mig. Hem kom jag i alla fall, som ni förstår. Trött, men inte helt missnöjd med dagen. Jag fick ju trots allt se (San Marino/Maranello/Florens/Flen) för (första/andra/elfte/sista) gången.

Den som först listar ut rätt alternativ på hela händelseförloppet vinner (en ny Volvo V70/kedjelösa cyklar/kaffe för ett helt år/ett vykort).

A presto

(Marcus/Marco Maccherone/Mr Walker/Bo Ko)


Kommentarer
Postat av: Marcus

Var uppmärksam på att det inte alltid är (första/andra/tredje/fjärde) alternativet som är rätt!

2009-10-23 @ 22:21:00
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Madde

slash förvirrad...

2009-10-24 @ 15:44:50
Postat av: mannndy

1. san marino

2.rimini

3.montalbano bok

4.buss

5.san marino

6.dimmigt

7. alla alternativ?

8.ferarri

9.f1 serien

10. lite, fin

11. skor

12.0st

13.verkstad

14. fazer

15.kl 17 igår

16. bussen

17. trafikstockning

18.sanmarino

19. första

20. en ny Volvo V70, kaffe, vykort

21.Marcus marco mccherone

2009-10-24 @ 15:49:27
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Bror Rasmus

Rätt svar ( jag godkänner att du använder detta som facit).



Maranello

Strejkbrytande

Modena

Buss

Maranello

Dimmigt

Mygg

Ferrarimuséet

bilar

F1-serien

Liten

Kepsar

Ost

Ett systembolag

Fazer

Igår

Bussen

Trafikstockning

Maranello

Första

Ett vykort

Marco Maccherone

2009-10-24 @ 17:56:19
URL: http://ipke.blogg.se/
Postat av: Tina

sa marino,rimini, corriere della sera, san marino, dimmigt, turister, vetenskapshistoriska museét, tortyrredskap, spanska inkvisitionen, liten, fiskleverolja eller ostar, katt, marbou, ussen, trafikstockning, san marino, andra

2009-10-24 @ 19:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0