5 dagar till avfärd

Efter några hektiska veckor med phadderiet MPiRE, utflyttning ur och städning av den gamla lägenheten börjar resan att närma sig på riktigt. På måndag morgon lyfter planet från Skavsta flygplats utanför min gamla hemstad Nyköping med destination Bergamo. Därifrån fortsätter jag med tåg till min nya hemstad Bologna. Väl där vet jag inte riktigt vad som väntar. Jag har ordnat med lägenhet, eller rättare sagt del i ett rum i en lägenhet, och tror mig veta att undervisningen börjar den 21:a, men för övrigt är det mycket som är ovisst. Får jag med mig allt på flyget? Vilka andra kommer att bo i lägenheten? Vilka kurser kommer jag att kunna välja utan att de krockar med varandra? Hur mycket kommer jag förstå när all undervisning är på italienska? Hur kommer jag att klara mig 150 mil från flickvän och vänner?

Just nu har jag i alla fall goda förhoppningar om att klara utlandsstudierna med livet i behåll. Jag tror till och med att det kan bli en ganska rolig tid.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: mannndy

Sakna dig massa älskling men är det ngn som är värd att vänta på är det ju dig <3<3<3

2009-09-10 @ 14:23:30
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0