Al fuoco!

Brandkåren har varit här. De ryckte ut med siren och plockade bort en läckande gasslang på tredje våningen. Efteråt gick en av brandmännen med kvinnan som bodde i lägenheten till järnhandlaren för att köpa en ny slang, medan brandchefen bjöd grannarna på kaffe på cafét här intill. Inte så stor dramatik alltså, men jag har redan påpekat för Amanda att brandsäkerheten i det här huset inte är den bästa. Det är flera lås att ta sig igenom om man ska ut genom dörren, lås som kräver nyckel även från insidan, och för alla fönster sitter galler. Jag ska verkligen vara extremt försiktig med den där gasspisen.

Något som är ännu läskigare är att jag bor granne med Bob från Twin Peaks. Då är det värt att låsa alla dörrar och grindar ordentligt, brandrisk eller ej. Ni som har sett serien vet vad jag pratar om.

Idag har jag äntligen ätit en äkta italiensk pizza, en calzone. Den var inte så pjåkig alls, även om osten var väldigt koncentrerad till mitten, som det lätt blir med en inbakad pizza. Lite dålig service dock, fick vänta väldigt länge på notan. Ingen michelinstjärna till det stället inte.

Jag har pratat med min älskling på Skype idag. Härligt att få höra hennes röst igen och att se henne på stor bild, det är annat än msn. Tråkigt däremot att Skype segar ner min redan långsamma dator och förhindrar alla försök till simultana aktiviteter. Men men, det får det vara värt. =)

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

massa mys att prata med dig älskling...saknar dig en massa nu när jag vet att vi kanske inte kommer prata förrens på måndag:( Men om du kommer hem innan 2 på måndag så logga gärna in på msn, är ledig måndag så kan vara vaken länge...



Älskar dig min babe<3

2009-09-17 @ 21:40:56
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Tipset man får ifrån alla filmer är att gömma sig i badkaret? Hur långt har du till det och hur lång tid tar det att fylla med vatten?

2009-09-17 @ 23:19:09
Postat av: Marcus

Har inte testat badkaret, bara duschat, men det är inte speciellt långt dit iaf. Kanske skulle ha en flamsäker snorkel i badrummet, eller dykartuber.

2009-09-18 @ 13:37:07
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0