Come si fa la maionese?

Costruzione di Macchine Automatiche e Robot är en kurs i hur man konstruerar robotar och maskiner till specifika uppgifter i en produktionskedja. Det är åtminstone vad jag tror att den handlar om egentligen. Hittills har den varit smått förvirrad och ganska mycket tid har ägnats åt att diskutera hur det går till när man packar majonnäs på tub. Ja, ni hör ju själva hur det låter. Men ur ett ingenjörsperspektiv är det ändå en rätt intressant frågeställning - det är ju inte så enkelt som man tror.
Idag hade vi lektion utan lärare, under vilken vi arbetade i grupper med att reda ut de olika stegen i majonnästillverkningen. Min grupp tänkte ut hur maskinerna försluter tuben. Jag såg till att hamna i den gruppen eftersom jag redan hade gjort en skiss på större delen av stängningen, på det viset gick det lite snabbare för oss. Hur vi gjorde? Tja, ni kan ju själva titta på en majonnästub (eller kaviar, aluminiumtub) där hemma och fundera - ett tips är att tuben fylls bakifrån.

Om 11 dagar träffar jag Amanda igen. Hur länge till hon får vänta på sin överraskning vet jag dock inte riktigt, men den dyker nog upp när som helst. Definitivt inom 11 dagar i alla fall, troligen redan den här veckan. Och jag vet att hon är så nyfiken så hon håller på att spricka =) Men det är så det fungerar med överraskningar älskling, du kommer förlåta mig för att du fick vänta när du får den ;) Puss!

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

GRRRR! Okej du är ändå rätt mysig som gör en överraskning...Har med en överraskning till dig men den får du vänta på i 9 mån ;)))



HAHAHAHA...Älskar dig...kul med majonäsen...nästa gång kanske det är kaviar ;)

2009-09-29 @ 18:12:31
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jag tror inte att de vet var svensk kaviar är, men du får väl ta med en tub så kan jag introducera det för dem ;)

Vadå, vad händer om 9 månader?

2009-09-29 @ 23:50:28
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0