Klagan och ynkedom

Grisarna är tillbaka i stian, men jag har inte kunnat prata med dem än. Den ena ligger fortfarande och sover, 11 timmar efter att de kom hem, och den andra har gått ut. Tyvärr är jag inte så bra på att skälla ut folk, men en utskällning är vad de förtjänar. Det är ett typexempel på bristande respekt att lämna lägenheten i det skicket och åka bort i två dygn. Jag blir så... arg. Usch.

Har lite ont i ryggen också, till råga på eländet. Ergonomiska skolbänkar har inte nått Italien än. Om de har tur kanske de får våra gamla från Sverige när de estniska skolbarnen har tröttnat på dem. Nästan all undervisning hittills har varit i form av föreläsning i en aula (verkar inte ens finnas vanliga klassrum) med fasta bänkar och fällstolar utan ryggstöd. Bänkarna här är dock bara hälften så stora i djupled som en vanlig bänk i en svensk aula, så man sitter som packad i en sardinburk. Idag var vi i en aula med stolar av typen bänkskiva på armstödet, likadan som Karl XII satt och skrev latinska glosor i, fast med fällbar och mindre bänkskiva. Jag försöker bota muskelvärken med tänjning och linimentsalva, det har fungerat bra hittills.

Igår kväll och idag har jag förberett en överraskning åt min älskling. Jag kan tyvärr inte avslöja vad, för jag vet att hon läser detta, men den kommer när hon minst anar det. När hon kommer hit är däremot lättare att svara på, det är 12 dagar kvar idag. Jag vet att du är väldigt nyfiken Amanda, men du ska inte behöva vänta alltför länge på den här överraskningen ;)

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Men hallå....hatar ju överraskningar när jag inte vet vad det är...älskar när jag vet vad det är. Älskar dig <3

2009-09-28 @ 19:55:14
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0