Matbloggen - premiär!

Jag försökte hitta till IKEA idag. Det gick sådär. Eftersom jag tror att det blir lite tråkigt att läsa en utförlig redogörelse för mitt misslyckande gör jag i stället en kort sammanfattning.

1. Jag hade ingen karta.
2. Det var dåligt skyltat.

1 + 2 => Jag hittade inte dit.

3. Området var fullt av återvändsgränder och gator utan trottoar.

2 + 3 => Jag fick gå väldigt mycket omvägar för att hitta tillbaka => Jag orkade inte gå tillbaka.

4. Områdets buss gick bara en gång i timmen.

4 => Jag missade bussen med två minuter och fick vänta i 58 minuter på nästa.

2 + 3 + 4 => Casalecchio är en rutten håla som inte borde få finnas => Jag ska aldrig mera dit.

Så, det var hela historien. Ingen lyckad dag så långt alltså, men nu har jag kommit över alla mina aggressioner mot Casalecchio, den där slemmiga lilla skitförorten... Helt neutral attityd.


Över till nånting mindre bittert: en lyckad middag! Jajamensan, matbloggen är här och idag serveras potatissallad med korv!

Ingredienser:

Korv
Potatissallad

Gör så här:

Stek korven. Lägg upp korv och potatissallad på ett fat. Ät (med kniv och gaffel).

Och så en liten bild:


Titta så gott det blev!

Jag är riktigt nöjd faktiskt. Man kan nästan tro att jag har gjort potatissalladen själv.


A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Haha vad rolig du är hjärtat så kul att läsa din blogg,min lille virrepanna:) riktigt god mat med. Puss älskar dig<3

2009-09-30 @ 21:22:38
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: mannndy

btw...har ni bara plasttallrikar eller är det en räfflad tallrik?? :O

2009-09-30 @ 22:23:40
URL: http://mannndy.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0