Framgång och motvind

Fotbollskarriären har tagit fart igen! Numera tillhör jag A.S.D. Atletico Nettuno, ett gäng glada amatörer i den förmodligen lägsta divisionen som finns i italiensk fotboll (länken kanske inte går direkt, men det är som sagt den lägsta av dem). Det är antagligen det sämsta laget jag har spelat med, men det verkar roligt och jag får ju en chans att känna mig duktig. Träningen var inte alls så som man kan tro att italienska lag tränar: väldigt mycket löpning och väldigt lite teknik. Jag orkade dock nio varv runt planen och sex diagonallöpningar i deras tempo utan problem (vilket är ett dåligt betyg till dem). Sen var det lite anfall-försvar, med få misstag från min sida. Tillräckligt få för att de skulle vilja skriva på en massa papper efteråt i alla fall, sen ska jag på läkarundersökning och lämna in kopia på passet. Mycket byråkrati för en amatörliga kan man tycka, senast jag gjorde en övergång var det bara ett papper att fylla i.
   En ytterligare skillnad mellan mig och Kennet/Klas: de fick betalt för att spela medan jag får betala för att spela.

Inte lika stor framgång med att hitta kurser ännu, tyvärr. I morse kom det ingen lärare till lektionen i Controlli Automatici. Jag kollade på schemat vid entrén och hittade en lektion i Finita Element (fast inte på svenska förstås). Väl i salen märkte jag att den hade ersatts av en lektion i Numeriska Metoder, på engelska men med endast vagt igenkännliga begrepp. Det fanns även en introduktionskurs till numeriska metoder på schemat. Det hade antagligen varit bra att ha läst den innan, om man säger så.

På eftermiddagen gjorde jag ett nytt försök att hitta en motsvarighet till Maskinelement. Denna gång var det dessvärre också mekanik, fast mer likt stelkroppen. Efter en timme av det bestämde jag mig för att undersöka vad Macchine e Apparaturiche a Gas e Vapore kunde vara för något. Lite hopp väcktes där till slut, för den bestod av gammal hederlig termodynamik och verkar kunna utvecklas till något som liknar Fluidmekanisk systemteknik, som jag skulle ha läst om jag varit kvar i Linköping.

Läste förresten i tidningen City idag att filmen La ragazza che gioca con il fuoco har premiär på fredag. Vi kanske skulle gå och se den när du kommer, Amanda? =) 17 dagar kvar nu...

Till alla er som med spänning läser följetongen om gasspisen (apropå leka med elden) kan jag säga att jag faktiskt börja bemästra den. Idag visade jag vem som bestämmer och gjorde pasta (överflödig information kanske) med kyckling, morot, lök och svamp. Det var gott till middag också, även fast det var kallt.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: mannndy

Åh vad det är härligt att vara tillsammans med ett fotbollsproffs. Får jag bli en sån där snygg dryg fotbollsfru då? Bara shoppa skor, kläder och smink. Love it...och dig förstås ;)

2009-09-24 @ 03:30:12
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0