I väntan på tåget

På grund av ändringar i tågtidtabellen fick jag helt oväntat en stund över att sitta här och skriva. Vi hade tänkt ta ett tåg nu, men det visade sig att det var inställt, så vi åker vid 11 i stället.

Där hemma i Linköping var det igår kväll dags för EMMAs höstmiddag. Resten av MPiREs medlemmar (utom tennis-Marcus, tror jag) var där och uppträdde, medan jag - av ganska uppenbara skäl - var tvungen att tacka nej i år. Jag kan dock se tillbaka på ett lyckat framträdande förra året, då som EMMAs Playboy (detta var alltså innan jag blev Amandas playboy). Om man letar duktigt kan man nog hitta ett par fina bilder på mig därifrån. Här nedan ser ni medlemsbilder från Internationella Tofsdagen 2009.

   

Viktig match för Bologna FC idag. Det är väl ingen som tror nåt annat än att Milan vinner ganska enkelt, men jag ser i alla fall fram emot en trevlig eftermiddag och en häftig upplevelse. Det är minsann inte varje dag man är på San Siro. BFC och de andra lagen i Serie A (förutom Milan) spelar bara där en gång per säsong. När de möter Inter heter arenan (samma arena, alltså) Giuseppe Meazza i stället. Lite märkligt det där. Nästa gång jag åker till Milano ska jag varken till San Siro eller Giuseppe Meazza, utan till Milano Centrale för att möta min älskade Amanda. Hon kommer ganska sent på kvällen, så jag har bokat hotell åt oss. 20 dagar kvar...

Jag måste motvilligt förkunna att de bilder jag har lagt upp tidigare blev c:a 62 % tråkigare att titta på än vad som avsågs, eftersom man som läsare inte kan se bildtexterna som jag har skrivit. Detta medför dels att man får gissa vad bilderna föreställer - vilket i och för sig kan vara ganska kul, men inte helt lätt om det t.ex. är en staty av Luigi Galvani - och dels att man går miste om en del försök till lustigheter från min sida. Bland de förra bilderna fanns exempelvis en på min brorsdotter Louise. Det kanske verkar lite konstigt, men hon fick vara med för att illustrera en treåring med högt blodsocker, som nämndes tidigare i texten. Skylten från marknaden ser väl inte heller så rolig ut vid första anblicken, men om man tittar noga kan man hitta lite roliga stavfel. Min personliga favorit är Iran Maiden. =)

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Wieee 20 dagar kvar...längtar <3

2009-09-20 @ 22:03:27
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0