Mission failed

Dagens upptäcksresa gick till Renato dall'Ara, hemmaarena för Bologna FC. Det var en bra bit att gå, så på hemvägen blev det buss. En sväng in på marknaden för att köpa ägg, sen prövade jag lyckan med gasspisen igen och gjorde mig en omelett. Lite bränd, men ätlig.

Planen för idag var egentligen att jag och de andra som bor här skulle gå och köpa biljetter till matchen Milan-Bologna på söndag. Ärendet försenades av att de andra två har en annan dygnsrytm än vad jag har. Vi kom ut 15:40 och hade då 20 minuter på oss att hitta en bank som sålde biljetter (ja, det är så det funkar här). Jag hade tittat ut en med hjälp av google som låg ganska nära, så det borde inte vara några problem att hinna. När vi kom fram till den angivna adressen såg banken inte alls ut som på googles gatuvy och var dessutom stängd för ombyggnad. Det bästa vi kom på var att fråga på en annan bank var man kunde köpa biljetter. De sålde inga där, så vi sprang vidare och hann till en tredje bank precis innan stängning, en som inte heller sålde några biljetter. Resultatlös jakt alltså, men nu vet vi åtminstone vart vi inte ska leta i morgon. Jag skyller allt på google-kartan som visade helt fel gatuvy. Fy på er, google!

Framåt 17 började jag bli hungrig och begav mig ut för att leta efter en restaurang, gärna en pizzeria. Det visade sig vara exakt fel tidpunkt att vara hungrig, för alla restauranger är stängda mellan 14 och 19. Det hela resulterade i lite mer sightseeing, samt att jag till slut köpte en liten pizzabit (pizza al taglio) och en ask tändstickor att tända spisen med i fortsättningen.

Fotboll ikväll igen, Zlatan ska ju spela. Hoppas det är bättre mottagning på datorn idag, igår hackade det så dant att vi missade Uniteds segermål.

Kameran följde inte med på rundan till stadion idag, men vad är väl ett tomt och öde Renato dall'Ara mot ett levande och sprudlande San Siro? Det får jag se, förhoppningsvis, på söndag...

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

attans då hoppas ni hittar rätt i morrn =)

2009-09-16 @ 19:41:43
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0