Var är mina kurser?

Jag vet att det börjar bli lite tjatigt, men... jag har inte hittat någon bra kurs idag heller. Den första lektionen jag skulle gå på var inställd. Jag mötte professorn i trappan på vägen dit. Han var vänlig nog att informera mig om detta, samt att kursen var mer inriktad på kemiska processen än mekaniska. Jag kollade schemat igen för att se vad mer det fanns att gå på, hittade en kurs i elektroniska beräkningar och gick dit - något försenad eftersom jag hade varit på väg till en annan lektion från början, i en annan byggnad. Jag kom in, blev verbalt uppläxad för att jag kom för sent och satt sen i en och en halv timme och lyssnade på hur ett (ganska stort och invecklat) kretskort fungerar. Efteråt passade jag på att förklara för professor Gaphals varför jag kom för sent och att den här kursen inte verkade vara något för mig.

Den tredje lektionen för dagen var Controlli Automatici. Det var introduktionsföreläsning, så det gick att hänga med. När jag sen pratade med professorn visade det sig att detta inte var Controlli Automatici för maskintekniker, utan för kontrolltekniker (trots samma kursnamn). 17 också, tänkte jag och gick hem.

I morgon ska jag försöka hitta en annan fakultetsbyggnad som ligger någon helt annanstans, oklart exakt var. Förhoppningsvis kan jag också ta ett snack med professor Zucchelli, min kontaktperson, så att jag kan reda ut det här med kurserna en gång för alla.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Det kommer snart gubben, det kommer...precis som jag kommer snart och det borde ju göra dig lite glad iaf=)



Älskar dig mest <3

2009-09-24 @ 15:50:00
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Det är klart att det gör =) 16 dagar kvar, men det skrev jag ju i natt =)

Puss

2009-09-24 @ 16:40:25
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0