Dagens lista

Efter den något misslyckade tentaperioden (bortsett från den märkliga energiberäkningstentan) har jag i jakt på bättre studiemiljö tagit ett (nästan ofattbart) stort beslut: jag ska sluta spela Football Manager. Alla kanske inte förstår vidden av det här, men jag skulle säga att det är ungefär lika stort som att sluta röka. Nu kan jag åtminstone känna att jag slutar när jag är på topp, eftersom jag ledde Bologna FC till seger i både Serie A och UEFA-cupen under min sista säsong. Det var ett starkt lag jag hade, med bland andra den brasilianske anfallaren Kerlon (88:a), den franske mittfältsteknikern Gourcuff (86:a) och Kakás yngre bror Digão som mittlås. Dessutom värvade jag en del svenska spelare, som Mattias Bjärsmyr, Mattias Unkuri, Behrang Safari (iransk landslagsspelare i Football Manager) och Marcus Berg (skytteligavinnare på 20 mål sista säsongen). 10 säsonger tog det att ta sig från Pro Vasto i Serie C2 (motsvarande svenska division 2) - som jag för övrigt tog upp till Serie B - till att vinna Serie A med Bologna. Frågan är om det var värt det. På den tiden det tog att spela kunde jag ha läst 15 hyfsat tjocka romaner, lagat 240 potatisgratänger, göra två uppföljare till de fantastiska filmerna om Jens Bonde eller lyssna igenom Håkan Hellströms samlade soloproduktion 57 gånger. Nåväl, det var väl tur att jag inte gjorde det sistnämnda, annars hade jag blivit galen. Poängen är att det tar fruktansvärt mycket tid med datorspel och väldigt många andra saker som är mer värda den tiden. Fast det var inte det jag ville komma fram till egentligen, jag skulle ju göra en lista. Det får bli en lista över mina, högst personliga, mest klassiska lag i fotbollsmanagerspel (förutom Bologna).

Topp 3: Mina, högst personliga, mest klassiska lag i fotbollsmanagerspel (förutom Bologna)

3. York City
Ett ganska uselt lag i engelska division 3, men jag gav dem ett par försök i gamla Championship Manager.

2. Åtvidabergs FF
Fick ihop ett ganska hyggligt lag till slut och etablerade mig i toppen av Allsvenskan. Klas Ingesson kom hem till bygden och drog sitt strå till stacken. Också detta var i Championship Manager.

1. 1. FC Köln
Framförallt i EA Sports Total Club Manager, som var aningen lättare än Championship Manager, nådde jag stora framgångar med Geissböcke, 1. FC Köln (ettan ska vara där). Mycket tack vare supervärvningen Paul Scholes.


Kommentarer
Postat av: Mannndy

Hehehe hjärtat mitt du är söt...är stolt över dig <3



2010-04-12 @ 23:56:31
Postat av: Andreas

Håkan Hellström x 57= Psykvården nästa.

2010-04-13 @ 08:39:50
Postat av: Marcus

Tack tack, jag hoppas att jag klarar av det =)



Precis, jag menar det. Jag glömde förresten ett lag: Happy Valley i Hongkong-ligan. De hade lätt tagit andraplatsen på den här listan. Var det Doncaster du brukar köra med?

2010-04-13 @ 19:30:06
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Andreas

Japp, men nu länge sedan jag spelade det spelet, kanske ska ta upp det igen, var ju bara upp till PL och vände.

2010-04-14 @ 13:42:54
Postat av: Marcus

Hur många säsonger tog det? Hade jag struntat i erbjudandet från Bologna och fortsatt med Pro Vasto hade det säkert tagit 10 säsonger bara att komma upp i Serie A.

2010-04-15 @ 12:39:53
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0