Kiss- och bajshumor

En man i Torino har blivit dömd till 1000 € i böter för att ha sagt "Va a cagare" (Gå och bajsa) till en annan man på arbetsplatsen. Domstolen kom fram till att det var synnerligen stötande och hade ingen förståelse för mannen, som menade att "det är så man pratar nuförtiden". Det är ju möjligt att han bara försökte ge ett gott råd till en förstoppad kollega.

I en av den Tekniska fakultetens byggnader i Bologna finns den här skylten på en toalettdörr. Jag vet inte vad de berörda studenterna tycker om att ha en egen toalett, men det känns som att det är lite diskriminerande, lite som apartheid. Dessutom finns det ingen toalett för de som inte hör till den målgruppen.


Toalett reserverad för gaystudenter.

Sist men inte minst: Varför går tjejer alltid två och två på toaletten? Jag vet inte svaret, men i Bologna har man tagit fasta på detta och, som det verkar, infört en regel på det.


Två och två, flickor.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Tar då detta inte som en komplimang eller ett sätt att visa kärleken till mig :(

2010-04-24 @ 01:05:38
Postat av: Marcus

Förlåt att jag gav dig falska förhoppningar. Jag älskar dig jättemassa, det vet du 2<3

Puss, min principessa

2010-04-24 @ 01:42:54
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0