Stadskampen

Redan i oktober gav jag mig på en jämförelse mellan Linköping och Bologna. Nu har jag bott här i ytterligare ett halvår, så det kanske är dags för en uppföljare. Denna gång går jag ut på en något bredare front. Det finns ju så mycket annat att uppleva här nere än själva Bologna.

Cykel eller vespa?

Cykel givetvis! Lägre hastighet innebär mindre livsfara.

(1-0)

Berg eller Bergamo?

Berg är mysigare. Det är trevligare att bo vid en sjö än på ett berg.

(2-0)

Boxholmsost eller Parmigiano?

Se Dagens lista - Ost

(2-1)

De Rosa Hämnarna eller Atletico Nettuno?

Det mesta talar för att DRH skulle spöa skiten ur Atletico Nettuno.

(3-1)

Roxen eller Adriatiska havet?

Jag är lite badkruka, varmast vinner.

(3-2)

Folke Filbyter eller Giuseppe Garibaldi?

Giuseppe Garibaldi är vida mer känd än lille Folke. Lite coolare namn hade han också.

(3-3)


Biogas eller naturgas?

Italienarna är väldigt stolta över sina framsteg inom fossil naturgas. De är inte kloka.

(4-3)

Corren eller La Corriera della Sera?

Ohäftade tidningar och fler delar än man kan hålla reda på - de är för lika för att skilja på.

(5-4)

Kustpilen eller Frecciarossa (röda pilen)?

Det italienska snabbtåget må vara svindyrt att åka med, men det gör åtminstone skäl för sitt namn.

(5-5)

Slätten eller Zlatan?

Zlatan? Han bor ju inte ens här längre.

(6-5)

Lambohov eller Lamborghini?

Lambohov är mitt framtida hem, så det måste ju vinna.

(7-5)

Amanda eller Julia Capulet?

Amanda, alltid. Bilden här nedanför är helt tagen ur sitt sammanhang och händelsen kommer aldrig att upprepas.




Slutställning

Linköping: 1007

Bologna: 5

Ser man på, Linköping vann även denna gång, ungefär lika övertygande som sist. Borta bra men hemma bäst, helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Mannndy

mm <3 för mig blir det italien som vinner eftersom Romeo bor där...hehe nee just nu eftersom den får siffran stjärnstopp då DU är där <3 men snart är det sverige för mig med...Älskar dig <3

2010-04-21 @ 22:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0