Fullproppad med kunskap

I morgon är det dags att äntligen - förhoppningsvis - bli av med två av vårens kurser. Efter den här veckans hårda arbete känns det faktiskt bra att jag fick lite extra tid på mig, före påsklovet hade jag inte möjlighet att nå så bra resultat som jag tror att jag kan göra nu. Hydraulikprojektet har till exempel blivit ungefär tusen gånger bättre efter ytterligare tre försök att skapa en bra modell av kretsen. Förbättring med en faktor 10 per försök alltså, det är inte dåligt. Så sent som i går kväll ändrade jag mig för sista gången och valde att göra om alltsammans under dagen i dag. Detta är den slutgiltiga modellen:



Vissa dagar är det en njutning att titta på Radiosportens målservice. Åtvidaberg - Helsingborg 0-3, AIK - Halmstad 0-1, Tottenham - Arsenal (just nu) 2-0. Helt perfekt. Apropå fotboll har ni säkert hört talas om "calciopoli", mutskandalen inom italiensk toppfotboll som fick Juventus nerflyttade till Serie B och gjorde att flera klubbar fick betala böter. Den senaste veckan har det kommit fram uppgifter om att även Inter, som tilldelades seriesegern det året eftersom de blev tvåa efter Juventus, ska ha varit inblandade i något av samma slag. De uppges ha valt vilken domare de vill ha till vissa matcher. Frågan är vad som händer om de också blir fällda. Kommer Roma (3:a i serien) att få scudetton fyra år senare? De som så uppenbart hade mutat domaren senast de mötte Bologna...

Dagens medelhavsproblem: Varför ska det vara så fint väder när jag måste plugga?

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: Tina

Det kommer att komma fler dagar med vackert väder men du har bara den här tiden att klara studierna. Håll ut min vän!

2010-04-15 @ 09:40:00
Postat av: Maja

Jag blir snurrig bara av att titta på bilden

2010-04-15 @ 10:21:44
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Marcus

Det är sant och visst. Jag bor ju inte precis vid havet heller, så frestelsen att gå och bada är lite mindre.

2010-04-15 @ 12:37:49
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Marcus

Sätt dig ner och drick lite vatten så ska du se att det går över.

2010-04-15 @ 22:51:28
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Läste förra inlägget innan så det gick ju bra med denna lilla skiss =) Kanske du kan skissa lite tavlor till vårat nya hem, men inte ngt sådant hära ;)

2010-04-18 @ 12:37:04
Postat av: Marcus

Jo, såna här tavlor kan vi ha. Modern konst ju =)

2010-04-18 @ 21:26:01
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0