Kalldusch

Lona, den norska tjejen, fyller år i dag. Hennes föräldrar har varit på besök i en vecka. Jag hade inte blivit förvarnad om deras ankomst, så jag blev väldigt förvånad när jag plötsligt en morgon hörde att det var någon inne i "extrarummet"/förrådet. De hittade ett hotell så småningom, trevliga människor för övrigt.

I morse tänkte jag ta mig en dusch före skolan. Först var vattnet precis iskallt, trots att jag vred kranen till full värme och väntade flera minuter. Jag kontrollerade gasbrännaren, för det var den som krånglade senast varmvattnet försvann. Så även denna gång, den stod helt stilla och tryckmätaren var i botten. Jag kom ihåg ungefär hur reparatören gjorde för att fixa problemet förra gången och lyckades få upp gastrycket till normal arbetsnivå. På andra försöket var vattnet fortfarande kallt. Efter ytterligare lite fipplande med brännaren fick jag den att börja elda också, och allt var klart för att duscha. Jag ställde mig i duschen igen, men just som det hade börjat bli varmt sjönk både temperaturen och vattentrycket. Mina aningar bekräftades när jag gick ut i korridoren och spanade: någon duschade i det andra badrummet. Det var Öyvind som drog nytta av mina ansträngningar och snodde varmvattnet. När han väl var färdig kunde jag till slut tvätta mig. Tur att jag gick upp tidigt, jag hade inte räknat med att det skulle ta en halvtimme att duscha.

Jag skrev i går att jag är dålig på att komma ihåg bemärkelsedagar, men ni är ju ännu sämre. Trots min lilla vink om att det var San Marcos (St. Markus) dag i söndags är det fortfarande ingen som har gratulerat mig på namnsdagen. Illa! På väg till skolan går jag förbi en kyrka som har alla evangelister samlade på framsidan. Markus är tyvärr lite för högt upp för att det ska gå att få ett bra kort på honom, men jag har fångat St. Lukas på bild. De är ändå ganska lika. Lukas är lite roligare också, han dansar.


"My name is Luca, I live on the second floor"

Jag må vara deprimerad (fast troligen inte) och chokladberoende (definitivt), men jag är åtminstone inte alkoholist. Olivier drack några glas vin extra i går, när Lyon fick storsmisk av (scheiβ-)Bayern. Men så är han ju fransman också, påstår han. Jag tvivlar lite. Han tycker nämligen varken om sniglar eller grodlår. Fast det kanske inte är konstigare än att jag inte gillar bruna bönor eller ärtsoppa.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Men älskling nu förstörde ju allt...tänkte ju fira dig på onsdag big time, men nehe nu förstörde du den överraskninge. Är det ens ngn ide att jag kommer nu???

2010-04-28 @ 22:40:56
Postat av: Marcus

Haha, försök inte med mig! Jag vet att du glömde och jag vet att du vill komma hit =)

2<3

2010-04-28 @ 22:43:07
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Tina

Ingen gratta mej när det var Ruth

2010-04-29 @ 09:04:51
Postat av: Marcus

Nej, du ser vad dålig koll alla har. Men du tycker ju inte ens om det namnet?

2010-04-29 @ 10:44:43
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Duuuh.... grattis för att.... du fick ett namn.... som någon har kopplat ihop med ett datum ? Ja, det var bra gjort. Grattis =) Fast det kanske är Alexander som ska grattas? Det var ju han som byggde staden som all kunskap samlades i och som man utvecklade kalendern i (Eller blandar jag ihop alla Don Rosa-fakta nu?). Eller Gregor iaf, han har ju fått den uppkallad efter sig, det var ju duktigt. Grattis Gregor!

Nu blev det här som en väldigt lång diss, men jag är bara trött och har tråkigt, så jag hoppas att du inte tar illa upp. Lev väl under polcirkeln!

2010-05-01 @ 22:52:09
URL: http://ipke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0