Vis av erfarenhet?

Milano är den stad i Italien som jag har varit i näst flest gånger. Nu är jag här igen och umgås med min mamma och min syster. Strax efter ankomst blev jag och Malin tilldelade uppdraget att hitta en affär där man kunde köpa dricksvatten och schampo. Jag hade sett en Pam-skylt på vägen till hotellet, så det borde inte ha varit så svårt. Det var det naturligtvis. Vi hittade skylten och följde den. Efter 300 m kom vi till en korsning. Inga nya skyltar. Vi chansade på den högra vägen, vilket ledde oss i en båge tillbaka mot gatan där hotellet låg. Just på den gatan hittade vi - just det - Pam. Vår lilla runda innebar en dryg kilometers omväg jämfört med om vi tagit gatan upp direkt från hotellet. Synd att de inte hade skyltat den vägen. Av erfarenhet vet jag att det brukar var mycket folk och långa köer på Pam. I dag var det dubbelt så långa köer som vanligt, antagligen för att det var sent och dagen före en helgdag (det mesta är stängt i morgon). Medan vi stod i kö hann vi lägga märke till att de hade svenska lantchips, mittemot hyllan för öl och skruvar. Lite lustig ordning kanske.

Jag har svårt att låta bli att skriva om fotboll, men i dag ska jag göra ett försök. Hmmm... Nej, det går inte. Helsingborg hamrade ner de svenska mästarna ordentligt i tabellbotten när de förlängde sin obesegrade svit till 8 matcher. Åtvidaberg gjorde helt plötsligt alla sina mål i rätt nät, och tabellen kunde inte se bättre ut. På den europeiska scenen var det semifinal i UEFA-cupen mellan Liverpool och Atletico Madrid. The Reds öppnade rasande starkt och fick med sig 1-0 från första halvlek genom italienaren Aquilani. Det stod sig matchen ut och gav sammanlagt 1-1 med det första mötet inräknat, vilket alltså innebar förlängning. Liverpool var snabbast ur startblocken även där, men satte snart skrattet i halsen när (ingen mindre än) Diego Forlan pangade in kvitteringen (2-1 i matchen, 2-2 sammanlagt, fler borta mål för Madrid). Han gjorde den klassiska målgesten att slita av sig tröjan, trots att han borde lärt sig av erfarenhet att det är dumt. Denna gång fick han dock på sig tröjan igen.

I dagens City läste jag att Snömannen, eller Yeti, har påträffats i Ryssland. Fyra ryska fiskare räddade den stackars varelsen från att drunkna i en flod. Det kan mycket väl vara världens värsta fiskehistoria. Man tycker ju för övrigt att OM det nu finns EN snöman som har hängt med i ett antal år så borde han väl åtminstone veta bättre än att ge sig ut att simma i strömt vatten. Fast han kanske inte heller har lärt sig av sina erfarenheter.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mandan

Om jag såg en snöman så skulle jag nog låta honom vara kvar i vattnet, hellre han än jag :)



Mm lantchips det hade du ju kunnat köpa tills jag kommer =))



Puss<3

2010-05-01 @ 12:05:44
Postat av: Marcus

Vad taskigt... Fast jag tror mer att det var en lätt överdriven ursäkt för att de ramlade i vattnet efter att ha supit lite för mycket :)

Kanske det, kan kolla om det finns på Pam i Bologna.

2<3 Puss

2010-05-01 @ 19:09:01
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Ja.... tydligen gick det ju annars bra att simma i strömt vatten, så efter alla dessa år kanske han blivit en mästersimmare. Men det är nog rätt att Du inte så ge dig ut i det.

=D

2010-05-01 @ 22:44:05
URL: http://ipke.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack Marcus för att du hjälpte till att gör avistelsen i Milano extra trevlig. Kunde dock ha avstått från den 5 km långa promenaden 1:a maj. Resan hem gick bra vi blev en kvart försenade eftersom busschaffören inte hittade flygplanet utan åkte runt och letade, mest där det inte stod något flygplan. Vi försökte hjälpa till och peka och till slut tog han sitt förnuft till fånga och styrde ditåt vi visat, tur vi inte var i luften och det hade varit piloten som inte hittat....voine,voine

2010-05-03 @ 09:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0