Våren är här!

Nu är det officiellt vår i Italien! Svalorna har kommit nämligen. I eftermiddags var det 25 grader varmt och sol, vilket det förväntas vara även de kommande veckorna, med undantag för i morgon då det ska regna. Hela prognosen finner ni här.

Italiensk TV skrev jag om i går. Nå, det var innan jag såg kvällens program: La pupa e il secchione - Pinglan och plugghästen (eller, i engelsk version, The beauty and the geek). Det hela går ut på... eller det vet jag inte förresten. Det som händer i programmet är i varje fall att sex par, en töntig kille som är helt insnöad på vetenskap och en korkad tjej som är fotomodell, tävlar mot varandra i... någonting. Det första momentet bestod i att killen satt bakom ett skrivbord, tjejen satt på skrivbordet och programledare sprang omkring framför och apade sig. En bild på en känd person visades på en stor skärm, och programledaren försökte hjälpa tjejen att komma fram till vad personen hette. När hon (med stor möda) hade lyckats klura ut två kända personers identiteter ställde hon sig och dansade på skrivbordet och sen var det dags för nästa par. En jättekonstig tävling med andra ord, vars enda underhållningsvärde låg i att se hur dålig koll tjejerna hade. En av dem trodde att Josef Stalin var Sherlock Holmes, medan en annan omedelbart gissade på Dracula när Beethovens bild kom upp. Det bästa var ändå när en av tjejerna fick en bild på Frank Sinatra. Programledaren försökte leda henne på rätt väg genom att knyta an till motsatsen till höger (sinistra), innan han gav henne ledtråden The Voice. Då ringde det en klocka i huvudet på tösen, som genast utropade "Elvis Presley!". Ojojoj...

Jag vill även passa på att följa upp min serie om roliga skyltar. Påminner denna om något varumärke ni sett? Kanske från Borås till exempel?



Min personliga favorit för dagen är också en ganska tråkig skylt egentligen. Vem vill få sin cykel bortsläpad av en bärgningsbil? Fast det vore ju roligt att se dem dra iväg med någon annans. Typ den som står där nedanför.



Helsingborg leder Allsvenskan i stor stil, fortfarande obesegrade. Jag kanske skulle ha gjort mitt utbytesår där, i stället för att se Bologna spela på gränsen till nerflyttning. Glenn Strömberg gissade i Sportspegeln att Roma skulle ta lo scudetto (Serie A-titeln) i år - om de vann mot Sampdoria, vilket sket sig. Tyvärr, för hans del, tror jag även att hans kära Atalanta åker ur. De är nu 5 poäng bakom Bologna, som de möter på söndag. Jag hoppas också att han har fel om Premier League. Han tippade Chelsea som vinnare, den rackaren.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: mannndy

hehehe jag ska bli cykelbärgare :D fasen vad kul. Här i Linköping finns det massa cyklar som kan bärgas bort :P



ELLOS IN MY HEART <3 (och Fridas)



okej då...MARCUS IN MY HEART ALSO <3 ;)

2010-04-26 @ 23:16:15
Postat av: Marcus

Ja, där har du att göra =)

Rätt varumärke för övrigt =) Fast elios är tryckeri/kopieringsservice, så det är nåt helt annat.

2<3

2010-04-27 @ 18:27:45
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0