Allt går att sälja med mördande reklam

Så gott som varje dag kan jag komma hem och hitta en liten folder från en lokal pizzeria i postfacket. Därifrån tar jag dem upp till lägenheten och arkiverar dem snart i papperskorgen. Ibland kan det vara lite intressant att se vad de har för utbud, men oftast är det samma koncept hos allihopa: 50 olika sorters pizza (minst en med nutella), gratis hemkörning, dricka på köpet, ingen vedeldad stenugn. Jag har provat en av de här pizzeriorna en gång, jag inbillar mig att det räcker för att dra slutsatser om hur de andra är. Det ska vara en riktig restaurang med riktiga råvaror och en riktig ugn till att göra en riktig pizza.

Jag läste i tidningen i dag att en 19-årig student i Nya Zeeland har auktionerat ut sin oskuld på internet för att finansiera sina studier. Affären gick igenom utan att ägarna till auktionssajten försökte stoppa den och den unga kvinnan (före detta mön) uppges vara nöjd och positivt överraskad av upplevelsen. Detta är inget jag skriver för att jag funderar på att göra likadant; jag tyckte bara att det var en märklig grej. I Italien är prostitution förbjudet, fast polisen kan ju inte göra mycket åt alla tjejer i korta kjolar som står och "väntar på bussen". Däremot finns det en del s.k. "Sexy shops" lite här och där. Eller ja, inte exakt här naturligtvis, men i staden. Mamma var ju intresserad av att gå på förlängd mellandagsrea här nere, men jag tror inte att det här är vad hon söker.


Själv har jag i dag nöjt mig med att köpa kursmaterial för 300 kr, samt en souvenir från hobbyaffären mittemot hotellet som mina föräldrar (och Rasmus) ska bo på i helgen. Jag gick dit för att titta och kom ut med en ny smurf till samlingen. Det fanns tyvärr ingen taekwon-do-smurf, så det fick duga med en karatesmurf.




A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Älskling..DU kan INTE sälja din oskuld...den har du ju inte kvar :P hehe



Trodde du sa 300 euro...inte kr då var det ju inte dyrt...Och du håll dig borta från dom där sexshopparna din schnuscus!!!!

2010-02-05 @ 11:41:34
Postat av: Marcus

Som sagt, allt går att sälja... men nu har du ju förstås sänkt värdet väldigt mycket genom att säga så där.

Menade 300 kr i så fall, 30 euro var det nästan.

Det gör jag, jag lovar. 2<3

2010-02-05 @ 20:08:01
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Hmm med tanke på att du har den där bilden måste du har varit väldigt nära sexshoppen så helt borta håller du dig inte hjärtat ;P

2010-02-06 @ 11:08:46
Postat av: Marcus

Det var ju en reklamskylt som antagligen stod jättelångt ifrån själva butiken... Ska jag hålla mig borta från reklamskyltarna också? OK, ska ta en annan väg till skolan nästa gång...

2<3

2010-02-06 @ 23:10:25
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Babe jag skoja med dig :(

2010-02-07 @ 15:29:48
Postat av: Marcus

Jaha, vad bra =) Är det något särskilt du vill att jag ska köpa från den där affären? ;)

2010-02-07 @ 22:37:34
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Mandan

SCHNUUUSCUS!!!!!

2010-02-09 @ 18:45:21
Postat av: Marcus

Bara skojade ju...

2010-02-10 @ 12:55:11
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0