På spåret igen!

På fredag ger jag mig ut på en ny resa. Jag tänkte försöka göra en liten "På spåret"-lek av det igen, ni vet ju hur det går till nu. En ny ledtråd varje dag, obegränsat antal gissningar (förutom för de som redan har fått veta vart jag ska). Är ni med?

På 10 poäng: Jag lämnar bostaden med tvillingtornen och ger mig ut på en resa i flera etapper. Den första delen av resan för mig till en närbelägen stad som är och har varit populär bland både danskar och svenskar, därefter viker jag av mot kusten. Utan att utstråla storhetsvansinne skulle man då kunna påstå att jag är en bra bit på väg till slumålet. En lång tradition av invasion och ockupation har präglat regionens historia, en region där man talar på ett sätt som starkt skiljer sig från landet i övrigt. Staden jag ska söker är en befäst hamnstad med viktiga färjeförbindelser, men där finns också järnvägsstation och flygplats.

Så långt är ledningen ganska lik det jag skrev när jag skulle åka till Nice, men denna gång är det en helt annan stad jag söker.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Okej jag vet så jag håller käft ;)

2010-02-24 @ 18:49:46
Postat av: Marcus

Det verkar som att alla andra gör det också... eller så är det för tok på svårt än så länge =)

2010-02-24 @ 20:14:13
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Tina

jag hitta det

2010-02-25 @ 10:24:04
Postat av: Marcus

Vad har du hittat?

2010-02-25 @ 13:38:36
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0