Reseplanering

Schemat var fullt i dag, lektioner från 9 till 16 i alla tre kurser som jag har just nu. Först elkursen 9-11, sen gick jag på sista timmen av hydraulikföreläsningen och fick titta på pumpar (den professorn är helt galen i pumpar, turbiner och kompressorer, han har hela arbetsrummet fullt från golv till tak) och en simulering av en grävskopa. Efter lunch var det tre timmars föreläsning om kolvätebränslen innan jag till slut fick gå hemåt. Lunchen var för övrigt det sämsta på hela dagen. En timmes rast hade jag, så jag var mer eller mindre tvungen att äta i skolmatsalen (matsal = mensa på italienska, värt att notera). Trots att jag var bland de allra första att köpa mat så var alltihopa - pasta, broccoli, lax (på varsin tallrik) - kallt. Laxen var dessutom hård, seg, smaklös och full av lömska små ben. Just nu ligger den och stör mitt tarmsystem likt en svettig Big Mac.

Amanda har varit lite nere för att jag är här och hon är där, men nu har jag ordnat så att hon ska komma hit om tre veckor. Vi ska tillbringa helgen i Florens och göra en liten utflykt till Pisa, som fortfarande är en trevlig stad, trots att tornet är så överskattat. Florens är dessutom en av de vackraste städerna i Italien och därmed också i världen, så det kommer bli toppen.

Om en vecka kommer mina föräldrar och min lillebror hit och hälsar på. Jag har inte planerat exakt vad vi ska göra då ännu, men mamma vill säkert gå och shoppa på rean och Rasmus kanske kan vara intresserad av Medeltidsmuséet eller Arkeologiska muséet. Helst skulle jag väl vilja gå på Bologna-Milan, men jag får nog vika mig för majoriteten.

Helgen däremellan har jag planer på att åka till... jag kanske ska lämna det osagt så länge, det är alltid kul med lite På spåret. Apropå På spåret verkar det som att de är mig på spåren. Senast var de i Thessaloniki (10 poäng till mig) där jag och Rasmus var för 1 ½ år sen och andades medelhavsluft. De ställde en fråga på Aristotelesstatyn och Fredrik Lindström berättade att Aristoteles lärdes upp av Platon. Nå, den här bilden indikerar att den gamle filosofen hade en annan läromästare...




A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

HAHAHAHA du är ju knasig du min lilla plutt <3

2010-01-29 @ 23:07:53
Postat av: Marcus

En bild säger mer än tusen ord, inte sant? ;)

2<3

2010-01-30 @ 00:22:17
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0