Domännamn till salu!

Match idag? Nä, trodde ni det eller? Det är inte mycket med den där fotbollsligan, om man säger så. I höstas försökte jag att inte boka upp mig så ofta på helgerna för att kunna spela alla matcher, men nu verkar det inte vara värt det. Laget förlorar ju vare sig jag är med eller inte, om det överhuvudtaget blir någon match, vill säga. Således har jag bokat upp mig fyra hela helger i februari/mars: nästa helg, då mor, far och lillebror kommer hit, helgen om tre veckor, då Amanda kommer, helgen efter, då jag ska resa till (än så länge) hemlig ort och i mitten på mars, då jag ska göra ett besök där hemma. Tack vare mitt fenomenalt hopknåpade schema kommer jag, trots allt resande och umgänge med hitresande, nästan inte att missa några lektioner.

På måndag morgon kl. 08:20 ska jag stå utanför banken och vänta på att få komma in och köpa biljett till Milan-Manchester United. Jag kan bara hoppas att Milans tifosi inte har köpt alla biljetter redan. Det senaste jag läste var att 50 000 (av 80 000) var sålda, men det var ett tag sen. Just nu är det svårt att veta, för AC Milan verkar ha släppt kontrollen över sitt domännamn. Det kan nog vara värt att ta en titt på, om man vill ha många besökare på sin sida.

Carlos och Vanessa fick smaka på svenska köttbullar (eller snarare köttfärsbiffar, det är så jobbigt att rulla och steka små bollar) med potatis, (italiensk) lingonsylt och egenpåhittad lök- och svampsås igår. Hon var inte mer vegetarisk än att hon kunde äta det, Vanessa. De tyckte om det, särskilt såsen, men tyckte kanske att det var lite märkligt att äta något sött (lingonsylt) till en varmrätt.

Jag har scoutat området kring Al Cappello Rosso, hotellet som familjen ska bo på nästa helg. Det ligger några hundra meter från min bostad, bakom Palazzo Comunale. Oerhört centralt, nära till Piazza Nettuno, Arkeologimuséet, ett shoppingstråk och en hobbyaffär. Jag är säker på att de kommer att trivas. De skyltar väldigt bra till hotellen i Bologna, som ni kan se här nedan.


Hotell till höger, andra hotell rakt fram.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

hahaha super skyltning ;)



Älskar dig, glöm aldrig det, att du är den enda för mig nu och för alltid <3

2010-01-30 @ 19:43:03
Postat av: Marcus

Klart som korvspad =)

Älskar dig med min prinsessa 2<3

2010-01-30 @ 19:46:48
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Tina

Ska vi följa skylten Hotels eller other hotels?

2010-02-01 @ 10:57:04
Postat av: Marcus

Ni ska följa med mig, så ni kommer inte ens att passera den där förvirrade skyltningen. Men ert hotell borde väl tillhöra kategorin "Hotels".

2010-02-01 @ 13:20:37
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0