L'ultima cena

Nu är jag nästan helt säker på att jag inte kommer att behöva åka tillbaka hit efter midsommar. Den sista tentan är 23:e juni, dagen innan jag åker hem. Det gäller bara att inte göra bort sig på den. Har jag tur kan jag dessutom börja jobba veckan därpå, men ingenting är klart än så jag ska inte hoppas för mycket. Det kan lika gärna bli ännu ett i raden av alla sommarjobb jag inte fick.

I kväll är det sista måltiden med fotbollslaget. Trots att hela stan är full av restauranger ska vi långt ut på landet för att äta. Jag tror att det är samma ställe som förra gången, det såg ut att ligga åt det hållet på kartan. De har bra mat, men det går som sagt säkert att hitta en restaurang med motsvarande pris och kvalité i centrum. Det blir intressant att se om den gamle historieberättande gubben är med i kväll igen. Jag skulle kunna försöka återge de två vitsar jag förstod, de var ganska roliga faktiskt.



Det var en gång en kannibalfamilj, mamma, pappa och en son. Far och son gav sig ut för att leta mat. Först hittade de en tyska. "Nej", sa pappan, "de är sura och äckliga, låt henne vara". Sen hittade de en engelsk kvinna. "Usch, de där är så sega, den låter vi bli", sa pappan. Till sist fann de en svenska - en lång, blond och blåögd kvinna med stora bröst. "Den här tar vi", sa pappan, och så tog de med sig svenskan och gick hem. "Då så", sa pappan till sin son, "gör eld i spisen, så äter vi mamma".



Det var en gång två papegojor. Den ena var en vacker och välskapt fågel, medan den andra såg hemsk ut och luktade fruktansvärt illa. "Hur kan det komma sig att du stinker så där?", frågade den vackra papegojan. "Jag jobbar på sjukhus", svarade den fula. "Jaså, vad gör du där då?", frågade den vackra papegojan, något förbryllad. "Jag jobbar som
pappagallo*".

*pappagallo m 1. zool. papegoja /.../ 3. urinflaska



Hans övriga vitsar var antagligen minst lika roliga (eller lika dåliga), men han pratade alldeles för fort.

Det är viss risk att det inte skrivs något mer i bloggen den här veckan. I morgon bär det av till Nyköping och på fredag rullar flyttlasset till Lambohov. Sen är det bara två veckor kvar tills jag flyttar hem på riktigt.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mandan

wei wei wei nu är du påväg...underbart!! Tapetseringen är klar, kanske åker dit snart och kollar med thuva och camilla!!!



Hahaha vitsarna var för en gång skull roliga, första gången i din blogg...men sen var det ju inte du som hade kommit på dom heller ;) hehehe



Älskar dig<3

2010-06-10 @ 13:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0