2 dagar till flytt

När man flyger ska man helst packa lätt och bara det viktigaste. Min taktik för hemresan på torsdag är snarast den omvända: tungt och onödigt. Nästa gång jag åker upp, om två veckor, ska ju allt det kvarvarande med. Då är det skönt om de två väskorna plus handbagage väger så lite som möjligt. Den här gången räknar jag med att åka tillbaka med så gott som tom väska. Gitarren får åka med under namnet Mr EXTRA ITEM SEAT och skinnjackan blir jag väl så illa tvungen att bära med mig i hettan. Det lär inte bli mycket svalare till midsommar.

Min yngre bror har tydligen viktigare saker för sig än att vinna frågesporter, så segern går till d.ä. på w.o. Han hade ju ändå alla rätt i utslagsrundan. Norrmännen var mycket riktigt i Napoli, och inte i Norge (som jag trodde) eller i Narnia (som jag skojade om). EU ville förbjuda krucifix i Italiens skolor, men de fegade ur så småningom. Christian Vieri är uppväxt i Australien och kunde lika gärna ha spelat i deras fotbollslandslag (som sin bror) eller rentav i cricketlandslaget, men han är född i Bologna (liksom den gamle, skallige domaren Pierluigi Collina). Slutligen finns det, mig veterligen, inga som helst planer på en italiensk nyinspelning av Män som hatar kvinnor, och skulle man göra det så skulle man antagligen inte välja Pinocchio till den manliga huvudrollen.

För att ni ska slippa leva utanför den italienska nyhetsbubblan får jag väl lov att uppdatera er lite om senaste nytt igen. Napoli är landets farligaste trafikstad - ingen överraskning, men värt att nämna att det nu finns statistiskt underlag för det. En 30-årig man tog livet av sig genom att hoppa från Torre Pendente i Pisa. Bolognas stolthet på motorbanorna, Valentino Rossi, kraschade med sin hoj och bröt benet i helgen. Och sist men inte minst skriver Corriere della Sera att man nu har hittat två opublicerade texter av Stieg Larsson.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mandan

Mm snart flyttar vi underbart<3

2010-06-09 @ 12:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0