Lortig och bestulen

I förrgår var hyresvärden här med nån hantverkare och lagade ett dörrhandtag och en lampa. Sedan dess har värmen och varmvattnet i lägenheten mystiskt försvunnit, så vi går alla och fryser och luktar svett. Hyresvärden skulle skicka hit någon "i går eller i dag" för att lösa problemet, men det har så klart inte hänt. Det är antagligen inte speciellt komplicerat, men det är nog dumt att ge sig på gasbrännaren på egen hand. Som tur är har jag träning i kväll, så jag kan duscha där. Olivier var så desperat att han kokade flera grytor fulla med vatten på spisen för att fylla badkaret.

Jag fick ett sms från Wind, min teleoperatör, där de står att de har dragit 4 € från mitt simkort för tillvalet "Call your country" som jag uppenbarligen har haft i 6 månader. Det var nästan allt jag hade kvar, så jag var tvungen att fylla på. Sen gick jag till Windbutiken och frågade vad detta skulle betyda egentligen, jag har minsann inte bett om något tillval. Mannen i butiken sa att det finns automatiskt på alla simkort, så länge man inte skickar ett sms till dem och tackar nej till det. I mina öron låter det som bedrägeri på högsta nivå, men man ska väl inte förvånas när det gäller teleoperatörer. Så får man väl inte göra?

Det var St. Patricks Day i går, vilket märktes även i Bologna. Vanessa har visst lite irländskt blod i sig, så hon tog med oss andra i lägenheten till den irländska puben vid universitetet. Det var trevligt att kunna gå ut allihop tillsammans, det hände nästan aldrig när turkarna bodde här. Många gröna hattar och Guiness var det, och så trångt att det tog en halvtimme att tränga sig in, handla i baren och tränga sig ut igen. Olivier blev lite roligare när han var berusad, medan norskarna var lika tråkiga som vanligt. Han gav prov på sina kunskaper i svenska ("Vad vill du? Vill du slåss?") och försvarade Henrys handbollsspelande och Zidanes franska skalle med att de var världens bästa anfallare respektive fotbollsspelare under det senaste århundradet och inte skulle dömas efter ett enda misstag. Nåja, han skämdes lite för dem också, det gjorde han. Men de franska ostarna är bäst i världen, det gick inte att diskutera.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mandann

Hmm tycker italienska ostar är väldigt goa också :) Men godast är billinge ;)))



Weii nu är lägenheten vår även på papper, helt underbart ska det bli!!!



Puss, älskar dig <3

2010-03-18 @ 21:20:23
Postat av: Marcus

Haha, näe vet du vad, den smakar ju ingenting! =)

Mm, kan knappt bärga mig :) Men det kommer gå fort fram till sommaren 2<3

2010-03-18 @ 23:04:27
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0