Som klippt och skuren

Regnet det bara öser ner... I dag slapp jag åtminstone att få mig en stänkare. Matchen i morgon är så klart inställd, vad annat kunde man vänta sig. Men men, det är bara en vecka kvar tills jag får komma hem till det soliga Sverige.

Det var dags att klippa håret kände jag, så jag gick och gjorde det i dag. Den här frisören var nästan dubbelt så dyr som den jag gick till förra gången (15 € i stället för 8), men det var värt varje extra cent för att inte bli konstant kammad över öronen, fönad i ansiktet och få snedklippt lugg och mittbena. I stället fick jag en normal frisyr och två omgångar schamponering. Han använde frisörkniven nästan lika mycket som saxen, det verkar vara modernt att ha en sån (den förra frisören hade inte det, så jag antar att det är ett tecken på att man hänger med).

Jag vet inte om nyheten har nått Sverige, men jag kom just att tänka på veckans största tidningsrubrik i Italien (förutom att Balotelli slår vad om att han kommer med i VM-truppen): floden Po är förorenad av ett oljeutsläpp. En av landets smutsigaste floder blev helt plötsligt ännu skitigare när en fabrik vid bifloden Lambro råkade läcka ut 7 000 kubikmeter olja. De kämpar fortfarande för att stoppa spridningen, som har varit förödande för djurlivet. Man kan ju tycka att ett utsläpp i en flod borde vara lättare att ringa in än ett utsläpp till havs, men det verkar inte så.

Den här sommaren ska jag inte gå utan sommarjobb. Har jag tänkt. Jag har åtminstone gjort mitt yttersta för att undvika den situationen. 13 ansökningar har jag gjort hittills, alltifrån Securitas till Cloetta. Helst skulle jag nog ändå vilja få jobb hos Vattenfall eller Ramböll, som är lite mer inriktade på energiteknik. Tekniska Verken skulle också gå bra, men jag tar vad jag får. Om det är någon som har fler idéer så är alla förslag välkomna.

Grattis i efterskott till Janne, min svåger. Jag lyckas alltid komma på sånt i efterhand.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Håret blev jätte fint älskling :) Och det kommer bli mysigt att ha dig här i soliga sverige <3

2010-03-06 @ 10:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0