På spaning efter en professor som flytt

I Barcelona har det snöat så mycket att skolorna stänger, läste jag. Här är det nästan lika illa just nu. Visserligen började det smälta runt lunchtid, men det var väldigt höga drivor. Ellektionen i morse var inställd på grund av att läraren inte kunde ta sig till skolan. Samma sak hände med mitt planerade möte med professor Zucchelli, vilket i och för sig var en mindre skräll. En chans till får han, om han inte dyker upp i morgon går jag någon annanstans med mitt intyg. Jag har redan mailat till en mottagningsansvarig för internationella studenter och frågat om det går att få en annan kontaktperson, en som man faktiskt kan kontakta när man behöver hjälp.

Professor Punto di vista hade i dag lämnat över ansvaret till en doktorand, som skulle lära oss att räkna på kemiska reaktioner inför tentan. Lite konstigt att börja med det nu tycker jag, men väldigt välbehövligt eftersom det är vad hela den skriftliga delen går ut på. Det var länge sen jag höll på med sånt, men jag kände inte att jag hängde med sämre än resten av klassen, som alla är energi- eller kemiingenjörer. Den muntliga delen kan inte vara så svår, det är nog bara att säga sostanzialmente och punto di vista i varje mening så blir professorn nöjd.

Vanessas pojkvän Carlos åker hem till Brasilien i morgon. I dag bjöd han (tror jag i alla fall) på pizza lagom till CL-matchen på RaiUno. Leonardo (Milans manager, red. anm.) hade sagt till Gazzetta dello Sport att han hoppades på "den perfekta matchen" så att Milan kunde vända på 2-3-underläget och gå till kvartsfinal. Han fick det perfekta nederlaget: 4-0 till Manchester United, varav ytterligare två mål av den obarmhärtige Wayne Rooney. Den enda milanspelaren som kan känna sig lite nöjd med besöket på The Theatre of Dreams är David Beckham, som hyllades av sina gamla fans både när han kom in och när han gick av planen. Det var rörande att se en av klubbens stora söner bli så värdigt behandlad. Roligt också att "Cristina" Ronaldos Real Madrid åkte ut mot Lyon.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Andreas

Stryktipskupong till på Lördag?

2010-03-11 @ 08:51:34
Postat av: Mannndy

Hehe Rooney gillar jag för han är ju faktiskt den enda jag vet vem det är...tackvare hans fru Coleen ;)



Vågar du spela med Marcus Andreas, han som har så tur i kärlek har nog väldigt otur i spel ;P hehe

2010-03-11 @ 09:06:00
Postat av: Marcus

Det kan jag väl ordna, men som Amanda antydde så får jag nog stryk på det tipset =)

2010-03-11 @ 12:39:39
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Andreas Kataja

Vi får väl se, hur stort system lämnar du in?

2010-03-11 @ 13:35:24
Postat av: Marcus

Tja, jag kör väl med fyra-fem halvgarderingar kanske, har inte hunnit titta på det än.

2010-03-11 @ 14:41:21
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0