Uno-kryss-due

Eltekniklektionen i dag var inställd, fick jag veta av en kompis via e-mail i går. Mattelektionen var också inställd, märkte jag när jag kom dit och bara tre andra studenter var där. Inget på schemat i dag alltså, men jag har ändå slitit med labrapporter och hydraulikkretsar. I morgon är det den sista jobbiga onsdagen för den här läsperioden: elteknik 9-12, matte 12-14, energiteknik 16-19. Det är ett bitvis väldigt hårt schema jag har lagt upp, men det är ändå bättre än att alla lektioner krockar.

Helgen tillbringades i Linköping och i Runtuna. Jag umgicks med Amanda (så klart), tittade på hockey (jäkla HV som jämt ska komma och vinna när jag går och kollar), åt köttbullar på IKEA med halva Amandas släkt, såg röstningen i melodifestivalen och - sist men inte minst - skrev på kontrakten på den nya lägenheten. Vi svängde förbi och tittade på huset också, det ser fint ut och ligger bra till i en, som det verkar, lugn del av Lambohov. Vi kommer att tillhöra Slaka församling, men det spelar ju inte så stor roll om man inte är med i kyrkan.

Det blev ett kort besök hemma i Linköping och ett ännu kortare hem-hemma i Runtuna, men snart är det påsklov och då dyker jag upp igen. Då är det ännu fler släktingar som ska besökas förstås, och så ska jag hinna träna lite och styra med taekwon-do-klubben. 11 dagar blir jag hemma då, så det ska nog gå bra.

Stryktipset gick för övrigt ungefär lika dåligt som väntat. Europatipset lite mindre dåligt, ett fel mindre från att vinna nånting. Bologna satte jag 1-2-gardering på, så det var väl klart att de skulle kryssa mot Samp. Jag är åtminstone nöjd med att min noggranna analys föranledde att två säkra kryss gick in på Europatipset: Racing Santander - Zaragoza (0-0) och Tolouse - Marseille (1-1). Statistiken talade om att fyra av de fem senaste mötena dessa lag emellan slutat oavgjort, så det var inget att tveka på. Den sistnämnda var ju dessutom match nummer 13.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Hmm tror det gick dåligt på stryktipset för mig med...eller så lurar pappa mig på pengar ;)



Underbart är kort <3

2010-03-17 @ 16:40:23
Postat av: Marcus

Hehe, det tror jag inte, Bologna fick ju faktiskt oavgjort =)



Underbar är du 2<3

2010-03-17 @ 19:48:09
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0