Mer om hemresan

Trots att jag skrev ett så vansinnigt långt inlägg i går så fick jag inte riktigt plats med allt. Det mesta skrev jag dessutom under färjeöverfarten, så det som hände efter kom inte med. Färjan gick i hamn punktligt kl 18:00, så jag kände att det fanns en liten, liten chans att jag skulle hinna med 18:27-tåget. Det hade kanske gått också, om det inte var för att man fick springa i sick-sack för att komma runt staketen som omgärdade färjeterminalen, samt att den enda bussen jag såg som gick direkt till järnvägsstationen inte stannade på samma hållplats som alla andra bussar. Jag fick ge upp och gå och titta på Livorno i väntan på nästa tåg, 20:06. Det var inte så mycket att se, utöver den obligatoriska Garibaldistatyn. Kl 19 kom jag in på stationen för att köpa biljett och vänta på tåget. Jag såg då att det gick ett tåg till Florens redan 19:10, så jag hoppade på det i stället och tänkte att det kunde vara lite mindre tråkigt att vänta i Florens. I Florens upptäckte jag att den senare förbindelsen till Bologna som jag hade kollat in helt plötsligt inte fanns. Jag blev tvungen att åka Eurostartåg för 30 € (2:a klass, 35 minuters resa) för att komma hem före midnatt.

Väl hemma från grodätarnas Gotland fann jag en fransman i mitt rum. Min nya rumskamrat heter Olivier och kommer från Montpellier (det rimmar, märkte ni det?). Än så länge har han varit genomtrevlig och inte alls i vägen, varken bajsat toan brun, stulit restaurangskyltar eller spelat musik mitt i natten. Jag tror att jag går bättre ihop med fransmän än med turkar.

I Bologna har vi i dag haft 15 grader och strålande solsken. Hur är det där hemma?

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Andreas

Vänta bara, snart ligger det vinkorkar lite varstans och baguettesmulor i din säng.

2010-03-03 @ 08:51:44
Postat av: Tina

Strålande solsken här också faktiskt. Det börjar smälta i backen så smått.

2010-03-03 @ 11:32:34
Postat av: Mandan

Skinen soler och snön glittrar =)



Älskar dig <3

2010-03-03 @ 18:42:08
Postat av: Marcus

Bara för att jag skrev så där så blev det ju regn i dag...

Håhå jaja, men bättre det än sniglar lite varstans och korkskruvar i sängen. Skulle lika gärna kunna bli det.

2010-03-03 @ 19:47:23
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0