Lugnet efter stormen

Nu är den där förbaskade tentan äntligen gjord. Det gick över ganska fort, om man ska se det från en positiv synvinkel (punto di vista). Å andra sidan var det enormt stressigt att lösa sex uppgifter med sexsiffriga beräkningar på två timmar i en aula med öppna dörrar. Jag känner att jag har allt att skylla på om resultatet visar sig vara dåligt. Hade detta varit en normal tenta där man är säker på att examinatorn inte har ett eget räknesystem så hade jag varit säker på att jag skrev en fyra, minst, men nu kan det bli vad som helst. Nåja, man kan inte göra mer än sitt bästa.

Matchen i går var en stor besvikelse. Bologna var inte alls långt ifrån lika bra som Roma, men de saknade spets, tur och en rättvis domare. Fyra av Bolognas anfallare fick speltid, utan att besvära Romas målvakt. Romas första mål var ett skott från De Rossi som styrdes på Riise och lurade Viviano i Bologna-målet, strax efter att domaren stått i vägen för ett uppspelsförsök från en Bologna-back. Domaren höll en fantastiskt ojämn nivå. Han gav frisparkar för minsta kroppskontakt och varning för en klockren brytning, men lät ett klumpigt överfall från Mexés utanför eget straffområde passera utan åtgärd. Han var marginellt bättre än damen som dömde vår match i lördags. Kvällens roligaste var sjuåringen som höll igång klacken på vår sida.



När jag kom ut efter tentan var det försommarvärme i luften. Det får gärna fortsätta på det viset. Italienarna gick dock fortfarande klädda i tjocka tröjor eller jackor. Även om de inte reagerar på väderförändringen måste de åtminstone märka att det är påsk snart. Se bara så fint de har skyltat här i stan:


Jättestora ägg eller väldigt liten gubbe (till höger)?

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Tina

Det var väldigt påskfint. Man ska ju svettas in våren vet du väl

2010-03-26 @ 08:34:35
Postat av: Mandan

Mmm vill ha ett påskägg fyllt med...SALAMI ;)



Puss<3

2010-03-27 @ 00:49:07
Postat av: Marcus

Nej det vet jag ingenting om. Det verkar ju dumt när man kan ha kortbyxor och t-shirt =)

Hehe, kanske inte får plats med nåt påskägg i väskan, men salami kan jag köpa med hem =)

2<3

2010-03-27 @ 18:30:46
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0