Rusningstid

På dagens schema stod endast en eftermiddagslaboration i elkursen, så jag kunde ta lite sovmorgon. Under förmiddagen gick jag till Pam (närmaste stora livsmedelsbutiken) för att handla lite mat inför veckan. Man tycker ju att det borde vara ganska lugnt i en affär på måndag förmiddag, men det var mer folk där än vad jag nånsin har sett förut. Ja, inte mer folk än vad jag nånsin har sett förut, men mer folk än vad det vanligtvis är på Pam. Har de inget bättre för sig? Jag kan förstå att det blir rusning på kvällarna, men vid den här tiden borde de ha jobb att gå till. Antagligen var det mest pensionärer. När det är rusning på Pam blir det väldigt påtagligt att de inte har tillräckligt med personal för att sköta butiken. När man kommer in får man börja med att tränga sig igenom köerna till kassan - och de var riktigt långa i dag - för att hämta en korg, för personalen har inte tid att ställa fram korgar vid ingången. Det är sju resor värre än Willys en fredageftermiddag.

Professor Zucchelli fortsätter att vara oanträffbar. Jag skickade mail i går och försökte ringa i dag efter labben, men inget svar. Niente. Han måste ju begripa att jag inte får något studiemedel förrän min studieförsäkran är underskriven och inskickad, det har jag sagt (eller skrivit snarare). Nu har jag skrivit till samordnaren i Linköping och frågat om det går att ordna en ny kontaktperson, gärna en som är kontaktbar.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

hoppas det ordnar si hjärtat men det är ja säker på <3

2010-03-08 @ 21:22:05
Postat av: Marcus

Hoppas jag med, annars kan ju Zucchelli ta och stoppa upp en zucchino i... näsan.

2010-03-08 @ 21:29:27
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0