Autografjakt

Äntligen fick jag tag på den där hopplöse professorn! Jag ringde honom vid lunch i dag och fick svar direkt. Han var dock inte i Bologna just då, men skulle komma på eftermiddagen, så vi bestämde att vi skulle ses kl 17. När jag sen kom till lärarkorridoren - efter en hård, lång dag av elteknik, laplacetransformer och snöstorm (!) - mötte jag en lärare som sa att han inte var där. Han var i laboratoriet på den andra fakultetet, på andra sidan stan. Mer frustrerad än förvånad gick jag hem genom ovädret (kan det inte bli sommar snart?) för att gå vidare med dagens sysslor, bara för att mötas av ytterligare motgångar. Jag skulle köpa mjölk på Coop till frukosten i morgon, men det var helt utplockat på den sorten som jag vet är god. Sen gick jag upp och satte igång datorn, men fick inte någon anslutning till internet (löste sig så småningom efter modemomstart, men man är ju tvungen att fråga de andra i lägenheten först). För att lugna ner mig gick jag till köket och lagade mat. Ja, efter att ha plockat undan all disk som låg färdig och drällde på diskbänken (de har tydligen köksrobotar i Norge som tar hand om sånt, ungefär som i Turkiet).

Professorn hade försökt ringa tillbaka medan jag var på väg hem, så jag ringde upp igen. Han sa att han väntade på sitt kontor. Vi övertalade ny tid i morgon bitti, så förhoppningsvis ska det snart bli ett slut på den här autografjakten.

En glad nyhet är att Amanda och jag kanske har en ny lägenhet snart. En person står före Amanda i kön, men den människan har inte hört av sig till Stångåstaden. På torsdag får vi besked. Man ska väl inte hoppas för mycket, men läget är lovande.

Jag hade hoppats på att kunna se Fiorentina-Bayern München på TV i dag. Tyvärr går den inte, som jag hade fått för mig, på RaiUno, utan på någon jädra betalkanal som vi inte har. I morgon SKA de i varje fall visa Champions League på ettan och jag hoppas att det blir Manchester-Milan. Milan måste vinna med minst 2-0 för att gå vidare, eller exakt 3-2 för att nå förlängning. Jag tror dock att Manchester tar det, det brukar gå bra på Old Trafford mot italienska lag.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Ja och ingen proffessor idag heller...:(

Wei nu är det inte långt kvar innan vi vet, bara natten. Isf skriver jag kontrakt imorrn och säger upp lägenheten samma dag, min alltså ;)



Wei inte långt kvar tills vi ses nu heller...älska<3

2010-03-10 @ 18:08:21
Postat av: Marcus

Nej, han var visst insnöad...

Underbart, jag vågar verkligen tro att vi får den nu =)

Puss 2<3

2010-03-10 @ 20:19:31
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0