Syttende mai och arton my

De har uppenbarligen väldigt konstiga arbetstider på SAAB. Inte förrän för 20 minuter sen kom det väntade mailet om att jag inte får något jobb hos dem i sommar. Tack, men nej tack, hoppas du söker igen i framtiden. Ja, så sa ni förra året också. Mitt största, men kanske inte mest realistiska, hopp är nu Tekniska Verken. Annars kan jag förmodligen få dela ut reklam en dag i veckan, de ringde från rekryteringsfirman i går och hörde sig för. Ett litet jobb, men någon måste göra det. Det kanske kan vara ett bra tillfälle att dela ut flygblad för Sa-ja också.

Norrmännen har nationaldag i dag, men det märks inte här. Förutom att många har kläder och väskor med norska flaggan på, men det ser man varje dag. De är fusknorska dessutom, i själva verket italienska. Mina norska sambor har hållt sig undan hela dagen, jag har inte sett skymten av lusekofta. Jag undrar vad de hålls med inne på sitt rum egentligen. De kanske har en ingång till Narnia i garderoben.

I Napoli, pizzans, Camorrans och Maradonas stad, har de helt andra saker i garderoben, så gott som bokstavligt talat. Det har kommit fram att kyrkogårdar plundras på likkistor, som "återanvänds" för att -  håll i er nu - elda i pizzaugnar. Normalt sett föredrar jag pizzerior som har vedeldade stenugnar, men nu vete 17... Då är det nästan bättre att de eldar upp sitt gamla sopberg. Allt är tydligen möjligt i Italien.

Jag var på bio i dag och såg den nya Robin Hood. De rubriker och recensioner jag har sneglat på har gett blandade intryck, så jag gick för att bilda mig en egen uppfattning om Ridley Scotts tolkning. Lite besviken blev jag faktiskt, för de hade ju förvrängt historien värre än i Gladiator (Marcus Aurelius mördades inte av sin son Commodus, han dog av sjukdom). Robin Hood Begins hade kanske varit en mer passande titel för övrigt, för den behandlar en period före den vi är vana att se, utan speciellt mycket bågskytte och välgörenhetsarbete. Jag tyckte att den var OK, men inte mycket mer. Jag håller mig till den italienska betygskalan (max 30, godkänt 18) och ger den 18 lilla my: μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ μ

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: Andreas

Likkisteeldad stenugn... kanske därför som pizzorna smakar så extraordinärt Marcus, dögott.

2010-05-18 @ 08:52:16
Postat av: Tina

Grattis på namnsdagen!

2010-05-18 @ 09:24:30
Postat av: Marcus

Tack tack, nu var du snabb minsann =)

2010-05-18 @ 11:07:11
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Manda

Grattis på namnsdagen babe =))

Ska nog ta och se den där filmen, attans då att piratebay har lagt ner, eller förresten nej det är ju ändå olagligt att ladda film så det gör jag ju inte ;)



Mm pizzan är verkligen dögod, den var bra Andreas:P

Puss

2010-05-18 @ 13:03:19
Postat av: Malin

Hade du frågat mig hade jag kunnat fixat in dig på corren, då har man jobb sex dagar i veckan.

2010-05-18 @ 21:27:36
Postat av: Marcus

Det var synd att jag inte tänkte på det, fast jag har ju hela tiden hoppats på ett teknikorienterat jobb i första hand.

Gör det, men var beredd på att det inte är den gamla vanliga Robin Hood (han har inte mustasch och han är ingen räv).

Det finns tydligen de som går över lik för att uppnå den perfekta pizzan.

2010-05-18 @ 22:22:56
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0