Programmering

Samtidigt som det är alldeles för lång tid kvar tills jag ska hem och flytta in Lambohov återstår det alldeles för få veckor innan tentorna. Jag har redan börjat känna lite tentastress, inte minst för att jag missat tre lektioner på raken i Turbomacchine (p.g.a. schemakrockar, men de mildras till nästa vecka) och inte har en aning om vad "projektarbetet" i den kursen ska gå ut på ännu. Den här gången har jag knappast tid med några omtentor heller; har jag tur hinner jag med att göra alla prov före midsommar då jag ska på bröllop, eller åtminstone före månadsskiftet juni/juli då lägenhetskontraktet går ut. Som förberedelse till det där projektet har jag i alla fall letat efter datorprogram som kan simulera flöde i två eller tre dimensioner, för det misstänker jag kan vara användbart. Först fick jag tag på ett MatLab-liknande program som jag kämpade med i ett par dagar, men det ville inte riktigt göra som jag ville. Det verkar inte kunna rita upp vektorfält. Däremot kan man göra så här fina figurer:



I dag hittade jag ett bättre, om än mer primitivt, program, ett som NASA tillhandahåller. 2D, men bättre än inget.


Jag ska inte bli långrandig i dag, det är nämligen konsert på torget. "Ultimate Guitar World Exhibition" kallar de det. Jag trodde att det var en utställning först, men det är alltså en utomhuskonsert med ett flertal (mer eller mindre) kända rockgitarrister, däribland Yngwie Malmsteen. Inte för att jag har hört så värst mycket av honom (ungefär så här mycket: {0}), men det här är ju ett tillfälle som inte får missas. Även om det regnar.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas också innerligt att du kommer hem til midsommar :) Vill inte på ensam alltför länge :(



Puss<3

2010-05-16 @ 13:25:44
Postat av: Marcus

Jag ska göra mitt bästa för att klara av tentorna innan dess :)

2<3

2010-05-16 @ 15:41:30
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0