Vill någon veta var jag köpt min tröja?

Det är när man ser sånt här som man känner att man har lyckats som utrikeskorrespondent. Notera att jag skrev om detta en dag innan artikeln publicerades. Därmed inte sagt att DN läser min blogg, det var ju en ganska betydande nyhet.

I morse överraskades jag av ett plötsligt störtregn som höll i sig under hela förmiddagen. Jag borde kanske inte ha förlitat mig på den grekiska väderleksrapporten. Det kan ju skilja sig en del över Adriatiska havet.

Italiens VM-hjälte från 2006 Fabio Grosso får inte följa med till Sydafrika. Han är en av två (klubbkamraten Candreva är den andre) som petats när Lippi börjar skära i den ursprungliga 30-mannatruppen (23 får åka). Det känns lite tråkigt, men Grosso (vars namn för övrigt betyder stor/tjock/enfaldig) har inte nått upp till samma nivå de senaste åren som han hade under VM. Då var han i galet bra form, gjorde ett övertidsmål mot Tyskland i semifinalen och slog in den avgörande straffen i den redan klassiska finalen mot Frankrike. Det var ingen slump att det var just den tröjan jag köpte när jag året därpå besökte Italien för första gången.


Får inte spela mot Paraguay.

I skuggan av all fotboll har det visst cyklats också i Italien. I över en vecka har de trampat på utan att jag har märkt något av dem. Jag syftar förstås på Giro d'Italia. Nio etapper har de hunnit med. Den rosa ledartröjan innehas av australiern Richie Port, som även innehar den vita tröjan. Ports landsman Matthew Lloyd har den gröna, medan den röda bärs av Tyler Farrar från USA. Jag vet inte vilket som är konstigast egentligen - att de har så många färger när det bara är en som leder eller att Richie Port måste svettas lite extra i två tröjor.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm...ännu ett inlägg som för min del inte var så intressant. Jag finns ju aldrig med i din blogg, kanske inte i dina tankar då heller :'(



Jag tänker iaf på dig min älskade<3

2010-05-19 @ 19:18:01
Postat av: Amanda

Jag som skrev men det hoppas jag du fatta :P

2010-05-19 @ 19:18:29
Postat av: Marcus

Klart att du finns i mina tankar, varje dag och hela tiden 2<3

2010-05-19 @ 19:21:04
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0