En bayersk afton

Amanda jobbade kväll idag och ska upp tidigt i morgon, så jag får klara mig helt utan henne i sammanlagt två dygn: från igår kväll till i morgon kväll. Idag tänkte jag fördriva kvällen med att gå och se Brüno på bio (på engelska), men det blev inte så. Jag hakade på min vän från Österrike (som inte heter Brüno) efter skolan och åt middag med hans kompisar från Tyskland och Schweiz. Ännu en kväll med tyska alltså, det är trevligt det också. Schweizarna kunde prata nästan ren tyska de också, men när de satte igång med sin schwüzerdütsch var det inte bara jag som fattade noll. Maten var god i alla fall: crostatine med olika sorters ost och andra pålägg till förrätt, sedan gnocchetti med tomatsås och aubergine.

Efteråt kändes det lite sent att gå på bio, även om jag hade hunnit till 22.30-föreställningen. Jag har ju tidigt lektion i morgon också. Vi ska presentera majonnäsmaskineriet, d.v.s. det som jag trodde att vi skulle ha gjort idag. Dagens lektion gick i stället åt till snusmaskinsprojektet. Professorn satt vid sin laptop mest hela tiden och hjälpte oss, jag tror nästan han har gjort halva arbetet åt oss redan.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Mmm saknade dig igår. Hoppas du kommer in tidigt, lägger mig tidigt ikväll, tidigt upp i morrn. Massa tidigt ;P



Love<3

2009-11-03 @ 09:16:05
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: jocken

bara så du vet, idag väljs ny general, det börjar närma sig patet tider :D

2009-11-03 @ 11:51:50
URL: http://emilyspecialedition.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jocke: Jo jag vet, Jonas är nominerad såg jag. För dig ja, jag är fortfarande Mpire några månader till ;)

2009-11-03 @ 14:02:11
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: mannndy

Babe varför inte logga in på msn :(? Jag är ju inte inne när du kommer hem från fotbollen :(

2009-11-03 @ 18:02:25
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0