Mot ännu nyare horisonter

Snart får jag det lite lugnt i lägenheten igen. Turkarna ska åka till Amsterdam och köpa magiska svampar. Ja, det där lät som ett billigt och generaliserande skämt om turister i Nederländerna, men den ena av dem har faktiskt sagt att han verkligen vill prova magic mushrooms. Jag hoppas att effekten hinner gå över innan de kommer hem.

Själv funderar jag på att göra en liten resa under mina lediga dagar i början på nästa vecka. Jag har tittat på möjligheten att åka till Napoli, Sicilien, Sardinien eller kanske Korsika. Det är maffian eller motståndsrörelsen alltså, men man måste våga leva farligt ibland. Det lutar ändå åt att jag landar på det mindre farliga Sardinien den här gången. Napoli står annars högt på listan över platser att besöka, framförallt för att därifrån ta sig till Vesuvius. Ingenting är definitivt bestämt ännu, men om jag åker någonstans blir det förmodligen några dagar inom spannet söndag-onsdag. På lördag är det förmodligen match (om det inte regnar) och på torsdag nästa vecka ska jag åka på studiebesök till Ravenna med klassen i Macchine ed Apparechiature a Gas e a Vapore. Notera att det heter Apparechiature och inte, som jag tidigare kan ha råkat skriva, Apparaturiche. Såg ni skillnaden? Förvillande likt.

Något som är ännu jobbigare än att köket är fullt av disk (o.s.v.) är lägenhetens trådlösa nätverk. Det har en enastående besvärlig vana att tappa signalen under korta stunder, bara tillräckligt länge för att webläsaren ska få fnatt och messenger ska logga ut. I kombination med min åldrande dator gör detta att det blir fantastiskt frustrerande att använda internet. Det är rent sensationellt att datorn fortfarande fungerar och har alla tangenter kvar.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

DU ÅKER FAN INTE TILL MAFFIAN ALLTSÅ DET KAN VARA DET SISTA DU GÖR!!!



Älskar dig, därför jag är hård!

2009-11-30 @ 23:40:14
Postat av: Marcus

okej, jag ska inte...

2009-12-01 @ 00:22:36
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0