En vanlig söndag

Fortfarande inte ett ljud från mina föräldrar. Jag tar det som ett tecken på att de är i Thailand och solar. Inget vykort lär jag väl få heller, men om ni skulle läsa det här så är adressen Via Nazario Sauro 6, 401 24 Bologna. Det är mest reklam i postfacket annars, från Plenty Market och diverse pizzerior med hemkörning. Det kunde vara trevligt med lite riktig post någon gång.

Det har varit en lugn dag idag. Jag vaknade kl 10 av spelande kyrkklockor. Det hörs alltid väldigt väl in i lägenheten, alltför väl skulle man kunna säga. De spelar ingen speciell melodi, utan det låter bara som att någon galning ringer i fyra klockor med olika toner så mycket han orkar. Det är nästan så att jag hellre hade haft en minaret i stan. Min rumskamrat lyckades sova sig igenom oväsendet och steg inte upp förrän vid tretiden på eftermiddagen. Jag börjar tro att turkarna är vampyrer, så som de skyr dagsljuset. Om det är så kan jag berätta att vampyrer visst äter vitlök, men framför allt föredrar de tomatsås.

En lugn dag som sagt, jag har inte gjort så mycket förutom att handla julklapp till Amanda. Det blev... en överraskning. Nu är nästan alla presenter till henne fixade: julklapp, 1-årspresent och födelsedagspresent. Allt kommer nästan på samma gång.

Mitt tips gick inte in igår, Bologna förlorade med 3-1. Desto roligare var att Man United slog Everton med 3-0 och att Darren Fletcher drog in ett halvvolleyskott i krysset, mitt framför näsan på min svärfar. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var avundsjuk på honom för att han åkte för att se den matchen, men jag är ändå glad att jag valde att studera i Italien. Jag hade aldrig stått ut med regn, sandwich och pommes frites i ett år.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja pappa har det nog trevligt borta i England men jag tycker det är härligare att få åka till sol än regn för att träffa min älskling <3

2009-11-22 @ 16:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0