Ingen fotboll

Cesenas arena var som sagt utsåld, så det var ingen idé att åka dit idag. Nu verkar det dessutom som att det bara finns ett fåtal (dyra) biljetter kvar till Bolognas match mot Inter på söndag. Det mesta pekar alltså på att den enda fotbollsmatch jag får se den här veckan är den jag själv ska spela på lördag. Då har jag å andra sidan en ovanligt bra plats att se matchen från. Kvällens landskamp räddas åtminstone av att den visas både på Rai Uno och på SVT Play.

Chokladfestivalen drog igång på Piazza Maggiore idag. Till skillnad från Linköpings lilla chokladmässa är det här utformat som en marknad och gratis att gå på. De har heller inte blandat ut marknaden med ost och korv; det är choklad som gäller, choklad i långa banor och i alla möjliga former. Jag passade på att knäppa några bilder.





SVT Play kan ju förresten ta sig nånstans... "Inslaget/sändningen är tyvärr inte tillgängligt. Det kan bero på att vi av upphovsrättsliga skäl inte får visa materialet utanför Sverige." Tur att jag har Rai Uno också. Strax dags för avspark!

A presto

Marco Maccherone



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0