8 poäng + boende

Mina glada dagar med eget rum är räknade. På fredag flyttar Olivier in, den franska killen som jag knappt hann hälsa på när han var här och tittade på lägenheten i går. Eftersom jag inte har pratat med killen kan jag bara hoppas att han inte är för mycket partyinriktad och planerar att vända på dygnet hela veckan (som den förre franske spekulanten, eller turkarna för den delen), för i så fall tror jag inte att vi kommer att trivas med varandra. Sen får han gärna hålla sina sniglar för sig själv, om han tänker äta såna.

Från och med i går utökades mitt schema med fem timmars matematisk analys. Än så länge verkar det vara en riktigt trevlig kurs, professorn är mer lik Micke Langer än Bas-araben i sitt sätt att undervisa. Det värsta är att onsdagslektionen ligger mitt på lunchen, 12-14, så jag hade knappt tid att gå och köpa en macka efter eltekniken. Förhoppningsvis går lektionen att flytta fram ett par timmar, det är ju inte vettigt att ha det på det här viset.

På tal om eget rum så har Amanda hittat en lägenhet som vi kanske kan flytta till i sommar. En fyra på bottenplan i Lambohov: 90 kvm, uteplats, nära till universitetet (för mig), nära till träningen (för mig, igen) och nära till våra vänner Frida och Thomas, som också drar till Lambo. Helst ville vi kanske ha ett radhus, men en stor lägenhet med trädgård borde duga gott åt oss. Hur som helst ska det bli underbart att bo med Amanda!

Inga gissningar på resmålet än, så jag fortsätter väl med nästa ledtråd...

På 8 poäng: Var det inte tillräckligt tydligt på 10 poäng? Tänk på att alla medel är tillåtna! Staden och området däromkring är kanske inte det mest typiska turistmålet, men Asterix har varit här. Eventuellt kan det hjälpa att tänka på italienskt stål, ett vanligt räknesystem eller en butik som säljer gravstenar. Nu ska ni väl inte komma till korta!

Det är så ordvitsigt så det är inte klokt! Sex poäng delades ut förra gången, men här tror jag faktiskt att någon med huvudet på skaft kan plocka en åtta.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad kul att ni hittat lägenhiet! Perfekt med en 4:a, då får jag eget rum!

Vad är det för resmål? något jag missat?

2010-02-25 @ 10:22:05
Postat av: Marcus

Ja, du får väl gissa =)

2010-02-25 @ 13:37:38
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Jajjamänsan gästrum finns att låna så det är bara att komma på besök. Hela sommaren kommer det stå grillat på menyn :)



Underbart att bo med dig med babe<3

2010-02-25 @ 17:41:07
Postat av: Marcus

Jag tror att mamma menade ett permanent rum ;)

Det ska det verkligen bli, ser fram emot det 2<3

2010-02-25 @ 23:17:32
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag tänkte ju att jag skulle ha det där rummet, men Tina o jag får väl kampera ihop då. Så mysigt vi ska få det allihop!

2010-02-26 @ 16:00:08
Postat av: Marina

Jag tänkte ju att jag skulle ha det där rummet men Tina o jag får väl kampera ihop då. Vad mysigt vi ska ha det allihop!!

2010-02-26 @ 16:03:46
Postat av: Mannndy

Ojdå...tror bestämt vi får kolla efter ett slott om alla ska bo hos oss. Eller finns det stjärterum så finns det äl hjärterum men som sagt grillat är vad som bjuds om vi får en grill i inflyttningspresent...Annars så är ju utemöbler ngt som behövs med ;)

2010-02-26 @ 16:35:47
Postat av: FridaJ

Vad roligt att ni också ska flytta dit :) De kommer bli massa grillning i sommar..! =)

2010-02-26 @ 20:46:05
URL: http://jacksonfriida.blogg.se/
Postat av: Marcus

Om vi ändå ska ha utemöbler kanske vi ska satsa på utesängar också, gästerna borde väl få plats i trädgården åtminstone? Eller så blir det vi som får göra det... Thomas och Frida kanske har plats för oss?

2010-02-27 @ 15:48:23
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0